0 290 visningar

7 svar

Sol och plus 8

Lena M

22 okt 2008 kl. 15:00

så det blev en liten sväng här hemma och jag förundrades över att det fortfarande fanns kantareller trots flera frostnätter här i Gästrikland.( endel hade frosten tagit )
Såg ett gryt som gick djupt ner i marken , vilket djur har detta som boplats ? Vågade inte gå så nära utifall att någon lömsk figur skulle komma uppfarande :=) därav dålig bild.

0

ÖJÅ

22 okt 2008 kl. 15:22

De man kan gissa på är ju räv eller grävling. Men svamp kan man plocka även om det är minusgrader. Jag har själv plockat frusna höstkantareller (trattisar) o de smakar lika bra.

0

GretheF Skåne

22 okt 2008 kl. 19:09

Grävling har väl många gångar dom jag har set i alla fald. fina bilder Lena

0

Geraldine Vällingby

23 okt 2008 kl. 00:51

Grattís till kantarellerna Lena, kul att dom fortfarande finns kvar, förutom undan´tag, då Herr Frost varit framme;)

0

Bo E

23 okt 2008 kl. 13:09

Ja, har man tur kan man fortfarande hitta enstaka kantareller, men här i örebrotrakten är det glest nu, och sen ser man ju inget för alla fallna löv!

Här var det frost i morse som låg kvar till framår 09.-tiden!

Usch!

Nu lyser solen och det är +8 i skuggan o typ + 14 i solen…men hu vad det blåser snålt o kallt!

Man tappar ju all inspiration av blåsvädret så här års!

0

Brenko

23 okt 2008 kl. 14:42

Här var det skönt i morse, det var en fantastisk morgon med jätteklart väder, men plus 5 ändå. Rätt åt er i inlandet som har det så varmt och skönt om somrarna. :)

0

Bo E

23 okt 2008 kl. 14:50

Varmt i somras?

Tja…nån vecka kanske, men inte har det varit nåt vidare badväder i alla fall.

Tre badturer blev det varav två under åskhot….varmt o skönt innan det brakade loss.

0

Lena M

23 okt 2008 kl. 17:00

Hej och hå !
Åter igen en vacker dag som jag tyvärr har förslösat i stora staden Gävle. Men imorgon måste jag nog kolla skogen.
Grävling tror ni på och jag vet tyvärr inte men mycket räv har jag sett här.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone