0 285 visningar

7 svar

Emailadresser

Murklan

22 mar 2006 kl. 15:33

Min son, som jobbar som IT-konsult har varnat oss för att lägga ut mailadresserna överallt/någonstans
på nätet - där hittar alltid virusen och “spamen” på oss! Var försiktiga med era mailadresser!

0

Affe

22 mar 2006 kl. 22:36

Inser att detta kan vara ett problem.
Deltar i en hel del olika diskussionsforum och för “nöjes” skull sparade jag alla skräpmejl i en särskild mapp förra året från 1/1 - 31/12 minns inte exakta siffran men det var runt 28000 mail jag fått….

0

Lena M

23 mar 2006 kl. 07:43

Jag känner igen problemet. Innan jag bytte leverantör/adress fick jag tio till tjugo skräpmail varje dag. Inta kul! Nu, inte ett enda på en månad. Lena

0

Ingemar

24 mar 2006 kl. 15:25

Jo, det är riktigt att om man lägger ut sin e-adress är risken mycket stor att den sugs upp av något program som dammsuger nätet, resultatet blir skräppost. Därför är det bra att ha två postlådor, en som man är rädd om och en som är offentlig till spam. Det är synd att det behöver vara så. Det går att få en mejladress på t ex http://www.passagen.se utan kostnad.

0

Helena

24 mar 2006 kl. 15:53

Jag har två mailadresser. En “privat” och en som jag användre bl a för hemsidan. Det märkliga är att min “privata” som inte ligger ute nånstans där kommer det mängder med skräppost. Däremot den som är offentlig där kommer ingenting

0

Ingemar

25 mar 2006 kl. 21:02

Helena, om namnet till vänster som snabela är vanligt eller gissningsbart så kan spammarna chansa på att det finns och skickar på en sådan adress också. Olika Internetleverantörer kan ha mer eller mindre framgångsrika spamfilter som spelar roll vad som ramlar in.

0

Ralph

29 mar 2006 kl. 12:04

Hej. man kan skriva
ex, ralph(at)bizzniz.nu
Och eventuellt förklara varför.

0

Murklan

31 mar 2006 kl. 11:42

Ralph!
Det verkar som en väldigt bra idé - tack!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan