0 340 visningar

13 svar

inte direkt om svamp...

Dieter Endom

23 okt 2008 kl. 16:46

men med koppling till (svamp)mat.
Haft förmånen att bevissta matlagningsolympiaden i Erfurt (Tyskland) som påhejare till våra svenska kocklandslagen, regionallag och företagslag. Fantastiska prestationer Kockarna bjöd på och toppenresultat av de blågula. Det hade varit något för Peter i Linköping att se proffsen i aktion. Finns det intresse för så kan jag lägga ut lite matbilder framöver!
För dom som vill kolla medaljskörden lägger jag ut länken.
http://www.svenskakockarsforening.se/

0

Boman

23 okt 2008 kl. 16:57

Ja tack, gärna matbilder för min del.

0

Lena M

23 okt 2008 kl. 17:07

Matbilder undanbedes :o) eftersom köket imte är min grej.
Men fick VI ( = svenskar ) många medaljer, hittar ingenting på länken.

0

inte direkt om svamp... Lena M

Eva K

23 okt 2008 kl. 17:10

kika under Nyheter/Evenemang till vänster. Sedan Samanlagt resultat for kocklandslaget till höger =)

That’ll do the trick!

0

Eva K

23 okt 2008 kl. 17:13

Och jag gillar bilder! Och recept, tips och idéer.

Kanske ett sido spår på Peter i Linköpings inlägg?

Why not? Svampplockningen i svedala är snart på paus.

0

Eva K

23 okt 2008 kl. 17:14

SNYGG särskrivning av mig. Ursäkt till petimetern.  ;)

0

Lena M

23 okt 2008 kl. 17:18

Jag vill helst ha en kock i mitt kök så att jag får pyssla med annat än matlagning. Det tar upp för mycket av min tid, andra intressen prioriteras, men vilken tur att vi är olika.

0

Kock i mitt kök

Helena i Lund

23 okt 2008 kl. 20:33

Mitt största ointresse (hatobjekt) är städning med allt vad det innebär. Vad säjer du Lena M, ska vi byta tjänster med varann? Jag lagar, du dammsuger?

0

Kock i mitt kök

Birgitta D

23 okt 2008 kl. 21:04

Jag har förståss första tjing på Lena.Det här med mat är min grej. Gjorde fantastiska mackor nyss med riddar- silkesmusseroner, lite rökslöjingar.frostvaxingar och champijoner. Hösten är inte slut än.

0

Kock i mitt kök

GretheF Skåne

23 okt 2008 kl. 21:10

Kan ni komma en sväng forbi här och städa och laga mat?????????????  inte hinnar jag med det inte ,något snabt i ungnen med lite ris till och släng en näva svamp i risen

0

Enelie, Linköping

23 okt 2008 kl. 23:04

Den länken tackar jag för Dieter!
Det måste varit en härlig stämning när nere bland supportrarna.
Men, det där med Militärlaget lät ju inte så uppmuntrande. Jag ser stora fältvagnar och soppslevar framför mig men jag antar att de var mer påhittiga än så.

Till övriga i “tjänstebytartagen”: Jag tar gärna en sväng förbi med städvagnen. Jag tycker att det är rätt kul. Favorit är fönsterputs.
Men matlagning, ett nödvändigt ont:(

0

Birgitta D

25 okt 2008 kl. 10:06

OK Enelie, då byter du och jag tjänster med varandra men för närvarande är hela huset städat och fönstren putsade. Fråga mig inte hur det gick till men det var tvunget. Tyvärr verkar det bli dåligt väder på söndag. Hoppas vi ses ändå.

0

Birgitta

Helena i Lund

25 okt 2008 kl. 10:34

Om du får Enelie, får jag Lena M då? ;)

0

Birgitta

Birgitta D

25 okt 2008 kl. 12:17

Varför jag valde Enelie beror bara på att det skiljer 8 mil mellan oss. Det är så långt till Hofors. Ler

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone