0 851 visningar

7 svar

Höstmusseroner

Dieter Endom

24 okt 2008 kl. 10:45

Jag har i höst plockat rejält med höstmusseroner men inte hittat så många blåmusseroner. Kollade andra fyndigheter av dessa arter under rapportering och blev lite förvånat! Där finns många blåmusseronrapporteringar men inte en enda höstmusseronrapport under 2008! Är det ingen som plocka höstmusseron eller förväxlas den med blåmusseron?

Bild 1: Höstmusseron nederst;  2:an: Höstmusseron till vänster;  3:an: Höstmussseron till vänster

0

Birgitta D

24 okt 2008 kl. 11:00

Jag har plockat höstmusseroner och blåmusseroner. De växte nästan på samma ställe.

0

Birgitta D

24 okt 2008 kl. 11:00

Jag har plockat höstmusseroner och blåmusseroner. De växte nästan på samma ställe.

0

Helena i Lund

24 okt 2008 kl. 13:07

Jag har sett höstmusseroner, men inte plockat, för jag trodde inte det var nåt vidare. Är dom så goda att jag borde nästa gång?

0

gunhild i Kåddis

24 okt 2008 kl. 19:46

Jag har aldrig sett eller plockat höstmusseroner tror inte att dom finns här i Västerbotten. Vet nån om dom finns här? Visst rekommenderar man att dom liksom pudrad trattskivling bör avkokas före tillredning.

0

"JAS" Helsingborg

24 okt 2008 kl. 20:30

Bör man inte förvälla både Höst och Blåmusseron om man har kännslig mage?

0

Höstmusseroner JAS

Helena i Lund

25 okt 2008 kl. 06:06

Här snackar vi plåtmage…. pudrade trattar har jag ätit och tyckte inte de var goda, är höstmusseroner lika dem i smaken eller mer som blå-?

0

Pelle Eckerman

26 okt 2008 kl. 09:30

Jojo-minsan

Här i Hellerup i Köpehamn växer några vackra exemplar av justhöstmusseron på gräsmattan utanför Gunilla Larborns fönster i Blidahpark. Jag ska snart ut och plocka dem.

Mums fillebabba.

Pelle Eckerman

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone