Typisk Fårticka med den ojämnt färgade hatthuden i brun-beiga toner och undersidans små rör som inte sällan är avätna av sniglar och som sitter hårt fast till skillnad från taggsvamparnas taggar. De äldre exemplaren blir väl hårda och lite beska att tillaga - spar de yngsta och mjukaste. Funkar bra att blanda med blek taggsvamp eller mala till färs och göra burgare av - med eller utan köttfärs.
Vad bra att jag gissade rätt!
Så dom är lite beska och hårda mina exemplar då, kanske för att det är så sent på sessongen, synd för det var massor av dom.
Men jag hittade faktiskt en hel bunke blek taggsvamp samtidigt. Och dom är ju jätte goda, för ca 3 veckor sedan plockade vi en hel ica pappersspåse full. Dom var kanon goda.
Tack för hjälpen!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.