Det blev sammanlagt 11 knoppar av fjällskivling, den på bilden är den mest utslagna! Dessutom plockade jag blåmusseron, och det har jag bara hittat i granskog tidigare… 20 st tennisbollsstora äggsvampar, och några fina champinjoner! Där växte vad jag först trodde var höstmusseron, men de var helt utan violetta inslag, och lite för gråbleka i hatten tycker jag. De växte inte i ring, men i rad. Någon som vill gissa?
Hahaha! Jag skulle kunna visa dig stället där jag hittade 36 st. stoltisar i augusti! (Fast det är eg. JAS ställe, som jag snott).
Jovisst finns det ett ställe, som heter Körsbärsdalen! På försommaren är det alldeles fyllt med blommande körsbärsträd! Helt underbart!
Ingen kan sno ett ställe från mig, jag tippsar så gärna om dem eller hur, och jag äger dem inte har dem bara till låns en kort tid och att dela med sig till sina “vänner” är upplyftande för själen och man kanske får något tillbaka. Sedan är det jättekul att jaga nya ställen tycker jag man får se så mycket nytt då :)
Ok, då är det nog inte där jag varit trots allt…
Och JAS: Visst känns det bra inuti att dela med sej,det borde jag bli bättre på! Än så länge har jag en spärr, och den tar emot ordentligt! Jag delade med mej av mitt (då) enda trattställe förr några år sen, och fick det skövlat gång efter annan. Kanske bättre ändå att bjuda med personen i bilen, sätta bindel för ögonen tills man är framme? Också lite generöst ju… ;)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.