0 845 visningar

15 svar

Synd om folk som inte äter svamp..

Tanja i Gagnef

25 okt 2008 kl. 21:05

Efter att jag och min man precis avnjutit en middag med fläskfilé (ekologisk förstås..!), klyftpotatis och en stuvning av Trattisar, Blek Taggsvamp, lök och Creme Fraiche tänker jag på de stackars människor som säger att de avskyr svamp när deras enda erfarenhet är burkchampinjoner…! ;-)

0

Helena i Lund

25 okt 2008 kl. 21:13

Jag ser dem som de stora förlorarna! ;) Å ena sidan, det blir ju mer svamp åt oss FULLSTÄNDIGT normala, å andra är det himla tråkigt att bjuda dessa förlorare på middag!

0

svampstaff

25 okt 2008 kl. 21:15

Tror inte ni blir så gamla:) Får ni vara på svampguiden tillräckligt länge.så börjas det väl snart smakas på diverse diffusa saker…

0

G Ourmet

25 okt 2008 kl. 21:22

Inskränkt syn av Tanja och Helena.

0

Stilla undran

Helena i Lund

25 okt 2008 kl. 22:07

om G ourmet och Be sviken KANSKE är samma person? ;)

0

Stilla undran

svampstaff

25 okt 2008 kl. 22:12

Jag förstod i allafall ironin i ert påstående:)

0

Stilla undran

Helena i Lund

25 okt 2008 kl. 22:30

Ja så klart svampstaff, du tillhör ju oss FULLSTÄNDIGT normala! ;) Vi förstår sånt!

0

Stilla undran

G Ourmet

25 okt 2008 kl. 22:51

Helena, du har druckit en flaska rödtjut och är lite halvlullig och känner att du har dina kompisar här på SG bakom dig. Tänk på att det finns en annan värld än din också.

0

Stilla undran

svampstaff

25 okt 2008 kl. 22:53

Är det förbjudet att dricka lite rödtjut då?Varför får man inte njuta?Moralister suger…

0

Stilla undran

Tanja i Gagnef

25 okt 2008 kl. 22:53

Hmm.. Jag menade faktiskt allvar - jag TYCKER verkligen synd om människor som säger att de inte tycker om svamp! Jag har närstående som bara ätit läbbiga burkchampinjoner och sen kategoriskt vägrar att provsmaka nån annan svamp för det “är äckligt”. Tänk vad de går miste om!!!! :-)

0

Stilla undran

svampstaff

25 okt 2008 kl. 22:55

Tycker mest synd om dom som missar alla underbara skogsturer!Svampen är jag inte så galen i själv tyvärr, trots att jag älskar att plocka hundratals liter…

0

Stilla undran

Helena i Lund

26 okt 2008 kl. 06:50

Hmmm, har jag trampat på ömma tår eller sagt något jag inte borde?
En lättsam konversation som faktiskt bottnar i att Tanja ( och även jag på mitt vis) ömmar för de som kategoriskt “hatar svamp”! Allt de går miste om, smaker, naturupplevelser, själva jakten av svamp mm…. Ska jag sätta alkolås på laptopen? Gäller det bara mej eller är det nollpromillesgräns på SG?

0

Stilla undran

Boman

26 okt 2008 kl. 10:02

Äh, bry dig inte om surisar som inte ens törs stå med eget namn under sitt inlägg. Ta dig en slurk rött när du vill och ät svamp. Det ÄR synd om inskränkta personer som inte törs prova nya saker, för att de fått en dålig upplevelse. Vare sig det är svamp eller annat.
Burksvamp i butiken innehåller dessutom konserveringsmedel som gör att de inte alls smakar svamp.

0

Stilla undran

Madde Småland

26 okt 2008 kl. 12:01

Har en vän som avskyr både smak och konsistens på svamp men som nu blivit inspirerad av allt mitt prat om plockning och nya sorter. Hon har nu bestämt sig för att försöka lära sig att äta det. Jag har inte medvetet försökt påverka henne men mitt intresse för svamp har ändå smittat. :)
Ngn som har bra förslag på vilken sort hon ska börja testa med? Ngn sort med mild smak?
Till dig Helena, jag håller med Boman. Skit i idiotiska kommentarer och drick vad du vill.

0

Boman, Madde (m.fl. hoppas jag)

Helena i Lund

26 okt 2008 kl. 17:18

¤hick¤ Tack för erat schtöd! ;)

0

Boman, Madde (m.fl. hoppas jag)

klas jaederfeldt

26 okt 2008 kl. 17:22

de som säger att de inte äter och gillar svamp, kanske äter Ädelostar, då får de i sig svamp i allafall

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone