Efter att jag och min man precis avnjutit en middag med fläskfilé (ekologisk förstås..!), klyftpotatis och en stuvning av Trattisar, Blek Taggsvamp, lök och Creme Fraiche tänker jag på de stackars människor som säger att de avskyr svamp när deras enda erfarenhet är burkchampinjoner…! ;-)
Hmm.. Jag menade faktiskt allvar - jag TYCKER verkligen synd om människor som säger att de inte tycker om svamp! Jag har närstående som bara ätit läbbiga burkchampinjoner och sen kategoriskt vägrar att provsmaka nån annan svamp för det “är äckligt”. Tänk vad de går miste om!!!! :-)
Hmmm, har jag trampat på ömma tår eller sagt något jag inte borde?
En lättsam konversation som faktiskt bottnar i att Tanja ( och även jag på mitt vis) ömmar för de som kategoriskt “hatar svamp”! Allt de går miste om, smaker, naturupplevelser, själva jakten av svamp mm…. Ska jag sätta alkolås på laptopen? Gäller det bara mej eller är det nollpromillesgräns på SG?
Äh, bry dig inte om surisar som inte ens törs stå med eget namn under sitt inlägg. Ta dig en slurk rött när du vill och ät svamp. Det ÄR synd om inskränkta personer som inte törs prova nya saker, för att de fått en dålig upplevelse. Vare sig det är svamp eller annat.
Burksvamp i butiken innehåller dessutom konserveringsmedel som gör att de inte alls smakar svamp.
Har en vän som avskyr både smak och konsistens på svamp men som nu blivit inspirerad av allt mitt prat om plockning och nya sorter. Hon har nu bestämt sig för att försöka lära sig att äta det. Jag har inte medvetet försökt påverka henne men mitt intresse för svamp har ändå smittat. :)
Ngn som har bra förslag på vilken sort hon ska börja testa med? Ngn sort med mild smak?
Till dig Helena, jag håller med Boman. Skit i idiotiska kommentarer och drick vad du vill.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.