Det här handlar inte om svamp utan oväntat besölk. Kommer ihåg att ngn la upp bild på ett djur i ett träd och har därefter letat efter dessa bilder. Då jag inte hittar till det inlägget lägger jag upp mina bilder här.
En vinter för 5-6år sedan började vi undra vad som var fel. All kattmat tog slut, vatten skålen var alltid vält med vatten över hela golvet. Till slut mötte vi anledningen i köket..
Den här lilla krabaten gjorde som katterna, använde kattluckan. Matskålen var alltid fylld med läckerheter och det var varmt i huset. Antagligen har han rymt eller blivit utsläppt från en farm.
Efter 2 veckors matande, vid ladugården istället, hittade vi en som tog hand om honom. Tyvärr förlorade vi kontakten, men om allt gått bra så lever den här krabaten med de sina vid en sjö.
Det verkade fungera bra med katterna men vi ville inte riskera ngt så det var därför vi började mata honom ute istället. Han var verkligen van vid människor och inte ett dugg rädd.
Tyvärr visste vi inte att minkar är sådana tjuvar så vi har nu några tupperwar burkar under ladugården..
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.