0 351 visningar

6 svar

Hälsning till JAS...

Dieter Endom

27 okt 2008 kl. 11:05

och alla och alla ni andra här på svampguiden. Bilderna är tagna vid Lövstabukten i NÖ-Uppland.

Dom (ostronmusslingarna) är på gång nu ...iaf här i nordöstra Uppland.
Det finns även massor med havtornbär.

0

Jea

27 okt 2008 kl. 19:36

Jag vet inte om man kan finna dom här i hälsingland. Vet någon om det är så. Jag har aldrig sett dom här. Men å andra sidan, jag är ju inte den bäste svampletaren heller. Jag trodde att det var försent för dom.

0

Dieter Endom

"JAS" Helsingborg

27 okt 2008 kl. 21:53

Hej Dieter! Kul att du tänker på oss här i södern. jag har plockat Ostronmussling runt HBG sedan i mitten av aug. de har torkat bort vid några tillfällen men de kommer tillbaka. det har nog blivit en 10 lit. förvällda redan. denna vecka är det höstlov så jag jobbar för fullt och hinner inte ut nu när klantskallarna har sett till att vi har fått “normaltid” och då har mörkret lagt sig när jag har stängt Luftkuddeland, så jag får vacker vänta tills nästa vecka. jag tycker nog att Ostronmusslingen är som bäst i nov-dec. Jag skall oxå plocka så mycket Havtornsbär jag kan, har ett ställe i närheten, mums :) Lycka till med skörden i Uppland.

080828

0

JAS

Jan A, Uppsala

27 okt 2008 kl. 23:00

Hustrun har den kanske ultimata lösningen på “tiden”. Sommartid året om och en extra timme på sommaren! Jag instämmer.

0

tiden

"JAS" Helsingborg

27 okt 2008 kl. 23:06

Jag tycker att man skall ha sommartid på sommaren och på vintern skulle man egentligen fram ytterkigare en timme, för mörkt på morgonen är det ju ändå, jag vill ha längre ljusare eftermidagar på den mörka halvan. På sommaren är det ändå ljust.

0

tiden

Jan A, Uppsala

27 okt 2008 kl. 23:09

Ja, baken är delad.

0

tiden

"JAS" Helsingborg

30 okt 2008 kl. 08:19

Ja, Jan och det som kommer ut därimellan är mest skit:)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone