Jag har plockat och knaperstekt 2 gånger nu, mycket gott! Jag undrar om jag hade gillat att stuva frostvaxing, den är ju så himla slirig innan den är helt urstekt… Det är förstås olika vad man gillar! Men smaken på dom är underbar, lite mandel, lite sötare, och den blir så härligt krispig!
Nu förstår jag vad folk talar om.. guud så goda dom var :P.
Hårdstekte dom och sen gjorde jag en gräddsås vid sidan om. Jag höll nästan iten på att få smaka något själv, min 7 åriga dotter är nämligen svampoman då det gäller mat, men fick smaka lite iaf. Hoppas man hittar mer snart =).
Uffe säjer att det slemmiga försvinner om man torkar, men kommer det inte tillbaka vid blötläggningen då? Jag torkade en hand full i helgen, men jag drar mej lite för att prova… intorkat uppblött slir… jag gör nog som Madde sa, smular sönder och använder som krydda.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.