Sorry JAS! Hade glömt bort saken och har nu letat som en galning!, dock utan att hitta mappen med planscherna. Hittade däremot annat smått och gott!
Så det verkar tyvärr som om Anitha skulle få rycka in! Hittar jag mina extraplanscher så lovar jag att någon ska få dem!
Det handlar om ”originalplanscherna”, som efter Lindblads död utgavs av Romell och militären Sandeberg, som anses ha infört det militära stjärnsystemet på svampar!
Ännu mera nytryckta planscher finns genom Pelle Holmbergs försorg. En faksimilupplaga från 1982 återger planscherna i ursprungsskick, men inkluderar ett blad med varningstext beträffande (då) upptäckta giftigheter och sånt… (Naturkonsult AB, Spånga)
Dessutom finns någonting i A4-format (som jag inte sett) av Pelle Holmberg - med anknytning till Lindblad.
http://www.naturskyddsforeningen.se/butiken/fyndhorna/svampkniv—svampkarta-a4-format/
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.