0 427 visningar

5 svar

Jan.A / Lindblads Svampbok

"JAS" Helsingborg

30 okt 2008 kl. 23:27

Har glömt att fråga, har glömt vad tråden hette, jösses vad heter jag?? :) Nej skämt och sidor, det var planscherna jag tänkte på!

0

anithau

31 okt 2008 kl. 04:54

JAS!
Jag har meddelat här i länken, att om Jan A inte hittar sina planscher så har jag dem, som du kan få överta. Det är bara att säga till.

0

Jan A, Uppsala

31 okt 2008 kl. 09:32

Sorry JAS! Hade glömt bort saken och har nu letat som en galning!, dock utan att hitta mappen med planscherna.  Hittade däremot annat smått och gott!
Så det verkar tyvärr som om Anitha skulle få rycka in! Hittar jag mina extraplanscher så lovar jag att någon ska få dem!
Det handlar om ”originalplanscherna”, som efter Lindblads död utgavs av Romell och militären Sandeberg, som anses ha infört det militära stjärnsystemet på svampar!
Ännu mera nytryckta planscher finns genom Pelle Holmbergs försorg. En faksimilupplaga från 1982 återger planscherna i ursprungsskick, men inkluderar ett blad med varningstext beträffande (då) upptäckta giftigheter och sånt… (Naturkonsult AB, Spånga)
Dessutom finns någonting i A4-format (som jag inte sett) av Pelle Holmberg - med anknytning till Lindblad.
http://www.naturskyddsforeningen.se/butiken/fyndhorna/svampkniv—svampkarta-a4-format/

0

anithau

31 okt 2008 kl. 10:35

Då ska vi se, de planscher jag har är Pelle Holmbergs försorg från 1982. Det är kanske inte det som Du JAS vill ha.
Tyck till.

0

anithau

"JAS" Helsingborg

4 nov 2008 kl. 22:09

Så äntligen anithau. det verkar som det är kört med orginalen så har du Pelle Holmbergs så är det ok. vad vill du ha för dem?

0

anithau

anithau

4 nov 2008 kl. 22:13

JAS!
Du kan väl maila mig, så fortsätter att ta detaljer med adress osv, privat.
mail: anithalundberg@hotmail.com

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone