0 476 visningar

15 svar

myskänslan är här!

stisse/mjölby

31 okt 2008 kl. 19:17

vad gör ni svampälskare så här på fredagskvällen?.själv står jag vid spisen med ett glas rött medan älggrytan med trattkantareller puttrar på spisen.värmeljusen är tända och skapar stämning.ibland är det skönt att leva!.hösten må vara mörk och kall men det går ändå att göra den till något mysigt.ser utanför fönstret att det snöar.förhoppningsvis går den bort snabbt,för jag vägrar tro att svampsäsongen ska ta slut redan.avslutar med en skål för svampen!.

0

GretheF Skåne

31 okt 2008 kl. 19:21

Jag är på väg när är maten färdig??????????? och hur långt är där från HGB jag har alldrig smakat ÄLG

0

Mossning

31 okt 2008 kl. 19:50

Värmeljus här också, ett glas rött och lite online-poker.

0

stisse/mjölby

31 okt 2008 kl. 20:08

ca 35 mil så du får skynda dig om du ska hinna grethe,men du är välkommen!.

0

Lena M

31 okt 2008 kl. 20:09

Slappar framför brasan, det är också mysigt en sån här kulen kväll.

0

stisse/mjölby

31 okt 2008 kl. 20:09

låter häftigt!hoppas du vinner!

0

stisse/mjölby

31 okt 2008 kl. 20:11

låter skönt lena!.slappa på!

0

Boman

31 okt 2008 kl. 20:40

Nyss ätit, kaffet är snart urdrucket. Oxe stekt sakta i gryta i ugnen, får gubben i lunchlådan imorgon, gräddig trattissås och svenska rötter till.Idag var det älgfärslimpa med champinjoner i mitten, tärnade svenska rötter, potatis och sås samt svartvinbärsgele. Det går ingen nöd på´n;-)
Ska vara lite social här.Må gott!

0

GretheF Skåne

31 okt 2008 kl. 21:03

Då får du hålla grytan kokande!!!!!!!!  350 kilometer det är långt det nå ja inte mycket längre än till mina tranor

0

Helena i Lund

31 okt 2008 kl. 22:41

Mmmmiddag hos bästa vänninan med man, lamm med rostade rötter, morotstzatziki, stekt ängsmusseron och ett mycket gott rödvin! Kaffe och calvados framför brasan, lösning av världsproblem med bästa vännerna, stjärnklart ute. Underbar fredags kväll, och i morgon ska dom följa med mej ut i trattjakt, så lördagen kommer att bli ännu bättre!

0

Birgitta D

31 okt 2008 kl. 22:58

Det är mycket längre än 35 mil stisse. Vi har nog 40 mil från Tranås. Hade jag inte haft dotter med man och barn här, hade det snarare varit jag och Sven som dykt upp. Vi bor i Tranås. Det börjar bli lite kontakter i närheten,så kanske man kan startaen svampklubb I Tranås. Nej jag kommer inte att lämna alla dessa underbara medlemmar i Linköpings svampklubb. Som jag har trivts ihop med er i höst och tidigare.

0

Birgitta D Tranås

31 okt 2008 kl. 23:02

Stisse i Mjölby. Den 20 november har Linköpings svampklubb medlemskväll med lite svampmatlagning. Du har fortfaransde chans att gå med. Kostar 100 kr / familj och år.

0

Tina Nordberg Kolsva

1 nov 2008 kl. 01:25

Fredagkvällen är slut nu, har just satt mig ner. Mellandottern har haft halloweenfest på kallvinden. Riktigt mysigt blev det med massor spindelnät och ljuslyktor.Nästan alla var utkläda. Ja det var ett underbart gäng.De har precis dragit till stan för att fortsätta på en krog.
Sedan ska de ha efterfest hos någon av dem. Jisses vad de orkar.
I kväll ska Gubben o jag ha fest med granarna, banne mig det blir på vinden.

0

Brenko

1 nov 2008 kl. 10:25

Vad ni slappar! Själv renoverar jag som en tok nu! :)

0

stisse/mjölby

1 nov 2008 kl. 10:33

tack för tipset birgitta!.här kommer ett tips från mig taif-mjölby hc söndag kl1600 i tranås.jag gillar inte bara friluftsliv utan även idrott!

0

Birgitta D

1 nov 2008 kl. 11:32

Sonen och sonsonen går nog på hockey. Jag spelar bridge på nätet då.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone