vad gör ni svampälskare så här på fredagskvällen?.själv står jag vid spisen med ett glas rött medan älggrytan med trattkantareller puttrar på spisen.värmeljusen är tända och skapar stämning.ibland är det skönt att leva!.hösten må vara mörk och kall men det går ändå att göra den till något mysigt.ser utanför fönstret att det snöar.förhoppningsvis går den bort snabbt,för jag vägrar tro att svampsäsongen ska ta slut redan.avslutar med en skål för svampen!.
Nyss ätit, kaffet är snart urdrucket. Oxe stekt sakta i gryta i ugnen, får gubben i lunchlådan imorgon, gräddig trattissås och svenska rötter till.Idag var det älgfärslimpa med champinjoner i mitten, tärnade svenska rötter, potatis och sås samt svartvinbärsgele. Det går ingen nöd på´n;-)
Ska vara lite social här.Må gott!
Mmmmiddag hos bästa vänninan med man, lamm med rostade rötter, morotstzatziki, stekt ängsmusseron och ett mycket gott rödvin! Kaffe och calvados framför brasan, lösning av världsproblem med bästa vännerna, stjärnklart ute. Underbar fredags kväll, och i morgon ska dom följa med mej ut i trattjakt, så lördagen kommer att bli ännu bättre!
Det är mycket längre än 35 mil stisse. Vi har nog 40 mil från Tranås. Hade jag inte haft dotter med man och barn här, hade det snarare varit jag och Sven som dykt upp. Vi bor i Tranås. Det börjar bli lite kontakter i närheten,så kanske man kan startaen svampklubb I Tranås. Nej jag kommer inte att lämna alla dessa underbara medlemmar i Linköpings svampklubb. Som jag har trivts ihop med er i höst och tidigare.
Fredagkvällen är slut nu, har just satt mig ner. Mellandottern har haft halloweenfest på kallvinden. Riktigt mysigt blev det med massor spindelnät och ljuslyktor.Nästan alla var utkläda. Ja det var ett underbart gäng.De har precis dragit till stan för att fortsätta på en krog.
Sedan ska de ha efterfest hos någon av dem. Jisses vad de orkar.
I kväll ska Gubben o jag ha fest med granarna, banne mig det blir på vinden.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.