Hej!
Vilken sjö fiskar du på och med nät eller drag?
Förr i tiden fiskade vi siklöja på hösten och rökte den,men det är lite för mycket arbete med det!
Jag bor vid sjön Skagern här finns också gös och Laxöring de är inplanterade för att de byggde kraftverk i Gullspång,där i älven finns det en Gullspångslax som bara finns där tror jag!
Det är verkligen härligt med höst/vinterfiske! Vi fiskar i Sthlms skärgård och får mest abborre, men hoppas på Gös. Nån havsöring kan fastna också. Grannarna som lägger nät (osportsliga typer va)får mycket sik och lite torsk då och då. Ja det är sannerligen tur att man har fisket när skogen lagt sig till vila.
Ålen var för lång för att sväljas så måsen fick upp den hela helatiden…sen hackade måsen på ålen för att få i sig lite mat…en huvudlös ål var det när jag gick därifrån….
Liten historia: en polare till mig matatade en sommar en mås med restan av sina middag grillade kamben (små revbensspjäll) ca 1kg…snacka om frätade magsyra mås måste ha ://///
Startar med att producera juldekorationer av alla de naturmaterial som är insamlat genom hösten. Sedan får fritiden väl brukas till att ordna hem och trädgård och se mera till familjen. Vår och försommar - högtryck med jobb, och så har vi en ny svampsäsong igen.
Hoppas på att lite trattisar finns kvar när min j-la bil är lagad (den läcker vatten som ett såll). Har varit frost i Hässleholm i 2-3 dagar nu på morgonen. Urtråkigt eftersom jag hatar både kyla och ap-varma temperaturer….. Hoppas att ni andra fått lite ytterligare skörd.
M.v.h. //
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.