Våran tjej är alltid med ute i skogen. Hon är en rottis på 4,5 år som älskar att söka svamp. När vi hittar en ny sort får hon nosa på den och efter det söker hon upp fler.
Utan henne hade vi nog kommit vilse en del också då hon har bättre koll på var vi är i skogen än vad vi själva har.
Jag har alltid med mig vår dvärgschnauzer Diesel, snart 2 år, som skulle bli jätteledsen om jag åkte utan honom. Han bara älskar att följa med. På somrarna tältar vi och då är han gårdshund för hela slanten.Släpper man honom lös när vi är och fiskar så springer han hem och sätter sig utanför tälte och vaktar =)
Jag har med mig mina 3 dvärgschnauzer flickor. Far som troll i skogen och tycker det är hääärligt. Den äldsta är dock lite jobbig, så fort matte sätter sig på huk för att plocka så rusar hon fram, kastar sig på rygg bland svampen och ska bli kliad på magen…Men men, mosad svamp är ju oxå gott!!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.