0 373 visningar

16 svar

hur många av er har vovvarna med, o vilka raser är det

Lena WB

1 nov 2008 kl. 19:53

vovven är människans bästa vän, även i svampskogen, eller hur, vilka kompísar har ni med er

0

buffy

1 nov 2008 kl. 20:01

Jag har alltid med mig min hund. Hon är en schäfer. Utan henne vore det inte ens hälften så roligt.

0

Lena WB

1 nov 2008 kl. 20:05

har själv en irländsk röd setter som tycker det är helkul i svampskogen, ibland räcker det med att jag knyter skogsmullekängorna för att han ska förstå...tar jag dessutom korgen ylar han av gläde. han är 6 1/2 men blir som 2 när nåt kul är på g…

0

Johnny Carlsson

1 nov 2008 kl. 20:26

Jag har med mig en Golden och en Rottweiler. Rottisen är tränad i kantarellsökning så ibland får han följa med själv.
Nästa säsong får lillflickan (en kungspudel) följa med ut.

Utan hundarna är det inte roligt att gå i skogen

0

Lisa M.

1 nov 2008 kl. 20:31

Jag har med mig min 12,5 år gamla schabrador, mamma labb och pappa schäfer. Hon är fortfarande glad och pigg och älskar skogen.

0

Helena A

1 nov 2008 kl. 20:39

Jag har alltid med mej Sigge blandning border collie / groenendael 4,5 år.
Otroligt duktig på att söka många olika sorters svamp.

0

Madde Småland

1 nov 2008 kl. 22:56

Våran tjej är alltid med ute i skogen. Hon är en rottis på 4,5 år som älskar att söka svamp. När vi hittar en ny sort får hon nosa på den och efter det söker hon upp fler.
Utan henne hade vi nog kommit vilse en del också då hon har bättre koll på var vi är i skogen än vad vi själva har.

0

Ulla Skeå

1 nov 2008 kl. 23:36

Jag har alltid med mig vår dvärgschnauzer Diesel, snart 2 år, som skulle bli jätteledsen om jag åkte utan honom. Han bara älskar att följa med. På somrarna tältar vi och då är han gårdshund för hela slanten.Släpper man honom lös när vi är och fiskar så springer han hem och sätter sig utanför tälte och vaktar =)

0

gunhild i Kåddis

2 nov 2008 kl. 09:16

Här är min skogskompis sen 5 år,Zpacy som älskar att träna agility här på min hemmagjorda bana. Hon söker hellre ekorrar och fågel än svamp.

0

Susann

2 nov 2008 kl. 10:02

Tollare

0

Jeanette P, Luleå

2 nov 2008 kl. 21:40

Jag har alltid mina två följeslagare med mig, skulle aldrig kunna lämna dom ensamma hemma om jag vet att jag ska ut i skogen å vandra `=). Dom är snart 2 resp 5 år gamla samojeder

0

ullis

3 nov 2008 kl. 16:45

Jag har med mig mina 3 dvärgschnauzer flickor. Far som troll i skogen och tycker det är hääärligt. Den äldsta är dock lite jobbig, så fort matte sätter sig på huk för att plocka så rusar hon fram, kastar sig på rygg bland svampen och ska bli kliad på magen…Men men, mosad svamp är ju oxå gott!!

0

Min Labrador

SvampMaja

3 nov 2008 kl. 19:36

Är alltid med i svampskogen.

SvampMaja

0

Min amstaff

svampstaff

3 nov 2008 kl. 19:43

Är alltid med…räcker man viskar “skogen” så är det kört:)
ozzy 3år, amerikansk staffordshire terrier…(40kg muskler)precis som sin husse:)

0

ullis

Ulla skeå

3 nov 2008 kl. 22:01

så kul att du också har schnauzrar, visst är dom härliga.
Har du några bilder på dom?
Här kommer Diesel

Diesel

0

hundarna

buffy

10 nov 2008 kl. 13:26

Vår älskade, älskade hund är på väg att lämna oss.

20080702

0

hundarna

Marixia

10 nov 2008 kl. 22:05

Så här såg min skogspartner ut efter ett “halvdopp” i ett traktorspår!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone