Nja, så farligt är det inte men det blev inte en enda matsvamp idag! jag var lite kaxig när jag sa till sambon att jag skulle iväg och skörda lite Ostronmussling, målet var Råån, uppströms från motorvägen där jag i flera år hittat gott om denna utmärkta matsvamp men idag inte ett liv och jag undrar varför jag har ju hittat på mina andra ställen tidigare i år? Nå det blev en del andra fynd i alla fall. Här kommer några serier med lite färgklickar.
Ja nog är jag lte trött det blev ingen ordning alls på serierna men jag hoppas att det funkar ändå. tar lite paus och återkommer med en ny tråd senare med lite mer från idag. Avslutar nu med en Grönmussling som har blivigt nässelbränd :)
Tack för det anithau, jag får nog hålla med dig även om det är jag som har tagit bilderna på Grönskålen jag har letat men inte hittat så bra. Ni har vinter förstår jag och här nere har inte “vintersvamparna” dykt upp än, inte i några mängder i alla fall. Ha dé.
Vad tror ni om Crepidotus variabilis på musslingen och i så fall finns det ett svenskt namn.
BirgittaD, häng inte läpp det är bara att ligga i som ger resultat, jag har lärt mig oerhört mycket bara på 1 år och bara på att, plåta och lägga ut på forumet. Så har jag förståss skaffat mig en massa literatur åxo.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.