0 152 visningar

10 svar

GLAD PÅSK ALLA SVAMPVÄNNER!!!

Bo Reyer

13 apr 2006 kl. 09:25

Nu är det strax dags för en ny svampsäsong. En liten varning kan dock vara på sin plats. -Bli inte sönderklöst i skogen! Se upp för MUR-KLORNA

0

Lena M

13 apr 2006 kl. 12:49

Detsamma !
Mur-klorna lär nog dröja, men mina först tussilago plockade jag idag. Så det finns hopp !
Kanske, kommer det färska rapporter ifrån Skåne i denna helg?  Lena

0

bo e

13 apr 2006 kl. 15:16

Glad Påsk!

Det regnar så förutsättningarna kanske är bra för tillväxt av murklor.
Se upp bara, äter du dem råa så river mur-klorna dig sönder och samman.
Men med rätt behandling kan man kanske unna sig en liten stuvning till nån vårmiddag framöver.

0

B.Reyer

13 apr 2006 kl. 18:03

Jag gjorde en liten miss i morse, när jag gjorde mitt inlägg i forumet.
Tanken var att efterlysa lite annorlunda skogsminnen. Min första tanke är möten med klövvilt samt rovdjur. Jag vill gärna tro att fler än jag vistas i skogen även vintertid, 0ch jag är övertygad om att många läsare av detta fantastiska forum ha något att delge oss andra läsare av forumet.

0

Helena

13 apr 2006 kl. 18:20

Önskar alla Glad Påsk! Jag ska faktiskt ut i helgen och titta om murklorna har vågat sticka upp ur backen. Har ett ställe där de brukar vara tidiga.
Annorlunda skogsminnen…....jo då de finns. Men jag startar en ny tråd för det

0

Affe

13 apr 2006 kl. 23:59

En go & gla påsk önskar jag er alla också....

0

Mossning

14 apr 2006 kl. 11:38

Glad påsk härifrån Dalsland också !

0

Michael Krikorev

14 apr 2006 kl. 12:08

Vill också passa på att önska glad påsk till er alla!

0

Joachim Krumlinde

14 apr 2006 kl. 15:35

Glad påsk.

En del vårblommor har kommit men den enda vårsvampen hittills är scharlakansvårskål förutom alla övervintrande tickor, skinn och musslingar.

0

Lena ´Strömstad

14 apr 2006 kl. 20:59

Glad Påsk från mig också. Det rycker i svampletartarmen men här får vi försöka stagge oss ett tag.

0

Bengt Sandh

14 apr 2006 kl. 22:00

Var ute och kollade mina svampmarker i natt och hittade till min stora glädje årets första påskäggriskor. Vilken lycka!

GLAD PÅSK!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone