Hässleskörden innehöll också annat än trollhänder! Obs! Allt i de fem första serierna växte på hassel!
Först av allt lyste en mängd borsttickor på multnande hassel som röjts i ledningsgata.
När jag vände på en tickbevuxenhasselstam lyste något annat. Vad?
Tack för omdömet om bilderna. Tyvärr beror deras kvalitet inte alls på kameran! (Den - kvalitén - är ibland riktigt dålig, beroende på att jag inte alls är någon digital fotograf, utan bara använder gamla analoga kunskaper.) Kameran är en helt omodern Nikon Coolpix 885 från c. 2001, som jag köpt på Tradera-auktin för små pengar för snart 4 år sen. Jag har tidigare i livet sysslat med att dokumentera olika “fenomen” inom den biologiska sektorn med hjälp av det allra yppersta inom analog fotoutrustning.
Jag har inte råd att köpa bättre, men om du frågar de bättre utrustade, t.ex. Tina, Anitha, Nada och JAS så får du kanske bra kameraråd!
Mitt råd är att du ska lära dig att få fram precis det du vill visa. Då brukar det bli bra. Lycka till!
var inte så blyg Jan. Det finns inget bättre än de analoga. Har själv en Nikon men den har gått sönder och det r inte lönt att laga. Dessutom är det svårt och dyrt att framkalla. men fina bilder har du i alla fall
Jag tar gärna emot tips från de andra du föreslog, Tina Anitha nada och JAS. mvh
Dorota!
Jag föreslår att du frågar Tina el JAS. Jag kan inte så mycket, håller fortfarande på att lära mig.Just nu är jag inte sams med min kamera. Jag har en CanonPowetShot SX100. När den är “snäll”, får jag fina bilder.
Jag har även köpt en likadan kamera som den Tina har, men har inte ägnat så mycket tid åt den än.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.