Hej! Lyckats hitta svamp igen. Då jag bara plockat frostvaxing 1 gång innan så vill jag få bekräftat att det är det jag hittat igen.
Var tillräckligt säker för att plocka med alla hem som jag hittade men vill bli helt säker innan den hamnar i magen:)
Visst har jag plockat rätt?
Tack på förhand!
De ser ut som frostvaxingar, dom kan ju variera rejält i färgen både på hatten och undertill… Hittade du inga som var gulorangea på fot och skivor? Det kanske beror på var de växer? Men Madde, vänta på någon annans svar också! Svarar fortfarande i nattmössan ibland! ;)
Tack Helena och Irene!
Hittade och plockade ca 1 liter på 10 min. Visst fanns det dom som var mer gula men jag blev mer osäker på de här som var ljusare.
Nu känns det som att jag kan även den här sorten och det är kul att säsongen inte är över än för i år.
Får se om jag hittar fler idag då jag kör vid tallskogar via jobbet idag.
Tack igen! :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.