0 758 visningar

26 svar

tips om bra prylar...

svampstaff

4 nov 2008 kl. 01:41

Nu när man har tid för sånt:)
bra julklappar att önska sig..
mkt billigt och snabba leveranser..

http://www.garderoben.se/produkt.php?id=1187

obs!jag är INTE delägare i firman..

0

Jan A, Uppsala

4 nov 2008 kl. 09:16

Tråkigt att “firman” inte har det ringaste begrepp om stavning och liknande!

0

Bra Jan A!

Hans v E

4 nov 2008 kl. 09:25

Men jag ser inte fler stavfel än i alla andra skriverier nuförtiden. Snarare färre. Är det något mer än “kammoflage” du tänker på?

0

Bra Jan A!

Brenko

4 nov 2008 kl. 09:36

Stavfel, särskrivningar och versalmissbruk! :D

Men västen är nog lika bra för det..

0

Bra Jan A!

zingo

4 nov 2008 kl. 10:45

ja jag förstår i alla fall vad de menar trots deras fadäser med svenska grammatiken

0

Bra Jan A!

Värmdöbo

4 nov 2008 kl. 12:08

Jag har handlat där och logistiken verkar de inte riktigt ha ordning på. Skickar prylar lite hur som helst om det skulle vara slut på det man beställt och leveranstiderna har varit orimligt långa. Men det är billigt.

0

Hans och Brenko

Jan A, Uppsala

4 nov 2008 kl. 12:29

O ja Hans, det är mycket mer än så...
Och Brenko; den kan ju vara rättstavad men felsydd. Vore väl värre!

0

Bra Jan A!

buffy

4 nov 2008 kl. 12:37

Rymlig bälgficka i back? Fleece värme fickor?
  Sorgligt nog har skribenten antagligen genomgått den 9-åriga svenska grundskolan. Varför kan man bara fråga sig.

0

Bra Jan A!

svampstaff

4 nov 2008 kl. 19:13

Tror inte det var trollfingrar Jan A hittade igår!Snarare sina egna hemmorojder han tagit kort på!Med tanke på humörsvängningarna..

0

svampstaff

Charina Halland

4 nov 2008 kl. 19:23

Det ska vara mellanslag mellan utropstecknet och ny mening.
Jan A är säkert inte sur, han vill bara läsa vårdad svenska. Som många andra.

0

svampstaff

svampstaff

4 nov 2008 kl. 19:29

Ha ha. Precis som om alla andra stavar korrekt grammatisk svenska då?Jisses amalia.

0

svampstaff

GretheF Skåne

4 nov 2008 kl. 19:55

TÄNK på alla som har svårt att stava låt dom komma till tals utan kommentar , det är svårt att våga

0

svampstaff

Totte Gbg

4 nov 2008 kl. 20:54

Bra talat Grethe!

0

Alla!

Jan A, Uppsala

4 nov 2008 kl. 21:41

Nu får ni besinna er lite! Jag har aldrig sagt ett enda kritiskt ord om något inlägg med “dålig svenska” här på forumet. Jag vet bättre! En enda gång har jag skojat med Charina, (som faktiskt här ryckt in till mitt försvar), men då gällde det engelsk stavning, inte svenska språket (addict/devoted). Vad jag klagade på nu, var “svenskan” på en speciell, kommersiell site, som faktiskt ÄR riktigt uselt!

0

Alla!

svampstaff

4 nov 2008 kl. 21:43

Men en del bra grejor Jan:)...dålig svenska eller inte:)
Annat än röda boots hehe

0

Alla!

Jan A, Uppsala

4 nov 2008 kl. 21:43

Det allra sista “t”-et skulle inte vara med!. ;))

0

Alla!

BaWa

4 nov 2008 kl. 22:25

Att privatpersoner skriver dålig svenska kan man ha överseende med men när företag gör det så visar det prov på nonchalans och brist på insikt om vad som betraktas seriöst.

0

Alla!

svampstaff

4 nov 2008 kl. 22:33

Ooops BAWA du glömde punkt och kommatecken i dit inlägg!!! Ve o fasa.Eller är du Charina med H kanske hehe..

0

Alla!

svammelstaff

4 nov 2008 kl. 22:34

“Ditt” skulle det vara! Hm vilken fadäs..

0

Alla!

BaWa

4 nov 2008 kl. 22:35

Jag skrev som privatperson men den delen passerade tydligen på molnfri höjd…..

0

Gud

svampstaff

4 nov 2008 kl. 22:39

Det är härligt att sväva i det blå...Fri från bekymmer om allt och alla.Min åsikt där uppifrån.

0

Bra prylar?

lammkött

5 nov 2008 kl. 20:42

Bra prylar det där… “Dolda patron hållare i fickorna” klarar man sig ju inte utan ;-)

0

Bra prylar?

ct

5 nov 2008 kl. 22:38

Skulle kunna tänka mig M90-masken om man skulle råka dra iväg en riktig svamprökare…:)

0

Jösses

"JAS" Helsingborg

5 nov 2008 kl. 23:09

Det är väl knappt man vågar sig in här, jag är ju dyslektiker, fan sicket krångligt ord. Vad jag undrar är om det finns några bra prylar i dras sortiment eller är det bara språkbajs det ska handla om i denna tråd?

0

Äntligen bra svamptork

Babsan umeå

5 nov 2008 kl. 23:26

Jo. På tal om bra grejer.
Äntligen har jag fått tag på en riktigt bra fungerande svamptork.
Den är i trä och ett styvt bra nät.Principen är samma som de där andra med ramar staplade på varandra. Men med denna blir mina torkade grönsaker och svampar så fina. Inte brända och svarta som de blir i de andra jag prövat.

0

Äntligen bra svamptork

anithaumeå

6 nov 2008 kl. 08:07

Babsan!
Kan du fota din tork och lägga in här på nätet så får vi se hur den ser ut. Bussigt, om du gör det.
Tack.

0

Äntligen bra svamptork

Babsan umeå

6 nov 2008 kl. 18:21

Visst kan jag göra det, men torken är i stugan nu så det kan ta till efter helgen innan jag kan lägga ut bilden.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone