0 535 visningar

10 svar

Uppmaning-Utmaning

ElisabethJansson

4 nov 2008 kl. 23:35

Hej på er Alla!

Jag har funderat på om man skulle kunna påverka att öka klicket för Ett klick för skogen genom att vi på forumet sänder länken till fem av våra vänner som vi vet att de inte klickar varje dag, och så uppmanar vi de fem vännerna att göra likadant.

Ska vi ha ett mål att försöka komma upp i 10.000 klick/vardag innan jul då gäller det att välja de vänner som man vet vill värna om att rädda gammelskogen!

TACK Brenko för ditt initiativ till insamlingen på svampguiden jag ska vidarebefodra det till några andra föreningar som jag är medlem i!

Så här tänker jag skriva till fem av mina vänner,du får gärna kopiera texten!

Hej!
Du som är naturintresserad vill säkert vara med och rädda gammelskogen Verle från avverkning. Gå in på länken http://www.ettklickforskogen.se/
och klicka det är gratis Ett klick varje dag/dator
Det finns mycket mer information att läsa och du som är naturvän ställer väl upp!
Det är gratis!
Sänd gärna den här texten till fem av dina vänner!
Tack för att du ställer upp!

Det finns säker många av er som läser det här som har åsikter om texten men det här är bara ett förslag!

STällER DU UPP?

Jag har kontaktat Ett klick för skogen och frågat om det är något som jag kan hjälpa till med,men inte fått svar ännu!
Om du som läser det här bor i Västra Götaland där skogen Verle finns gör din insats nu till jul och dela ut flyers och affischera det måste vara lättare att få med människorna som bor nära skogen och även Göteborgarna.

Elisabeth

Tack till Er på guiden som peppade mig så att växtplatsen för violgubben inte blev avverkad!
Tillsammans och om vi är många är vi starka!

0

"JAS" Helsingborg

4 nov 2008 kl. 23:38

Bra Elisabeth ! Jag har redan sänt det till nästan alla på min kontaktlista.

0

svampstaff

4 nov 2008 kl. 23:42

Om man inga vänner har då?

0

zingo

4 nov 2008 kl. 23:50

Men Svampstaff
kan du inte skicka det till dig själv och kalla dig olika namn varje gång -då känns det ju i alla fall som du har några vänner ....
;-)

0

Elisabeth

Brenko

5 nov 2008 kl. 00:01

Kedjebrev alltså, bra idé!

Hade jag fortfarande jobbat som UNIX-fåne hade jag konfat en mailserver till att spamma ut ett mejl om dan till mina vänner och bekanta med en påminnelse om att klicka :)

Vilket leder mig till att tänka att det borde stå något i ditt utskick om att göra ettklickförskogen.se till startsida, så man verkligen gör det en gång om dagen..

Svampstaff: Har man inga vänner så behöver man sällan köpa presenter, vilket innebär att man kan skänka mer kontanter istället. ;)

0

Lena M

5 nov 2008 kl. 09:59

Ja du Elisabeth !
Fem personer som är intresserad av gammelskogen och de i sin tur…...

Kan bli knepigt men skall tänka till och förslaget var inte dumt, få se om det lyckas.

0

Bo E

5 nov 2008 kl. 13:35

Jag har uppmanat mina naturintresserade kollegor på jobbet att klicka.
Någon tyckte själv att det vore bra att lägga upp klicksidan som startsida, det tycker jag oxå fast själv är jag ju inne på guiden så ofta att jag använder länken här.

0

ElisabethJansson

5 nov 2008 kl. 21:27

Hej igen!
Finns det inget engagemang kvar i denna viktiga fråga?

Läs min text högst upp!

Bra förslag Brenko att lägga till att göra det till sin startsida eller ta hem ett skrivbordsunderlägg från Ett klick för skogen!

0

GretheF Skåne

5 nov 2008 kl. 21:34

Jag sender länken till danmark också  Elisabeth

0

Boman

5 nov 2008 kl. 21:38

Uppmaningen gick för länge sedan till samtliga på min mailadress lista och sidan ligger naturligtvis som startsida på våra datorer.
Så kan väl fler göra.

0

GretheF Skåne

5 nov 2008 kl. 21:40

Jag gör det med en gång jag är här och jag tittar in här varje dag jag är hemma

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone