0 7044 visningar

5 svar

hållbarhet på torkade trattisar

Mona

5 nov 2008 kl. 13:40

Hur länge tycker ni att man kan spara torkade trattisar?

0

cobra

5 nov 2008 kl. 13:44

Beror på hur mycket man har fått ihop.

Jag har redan avnjutit mina.

0

"JAS" Helsingborg

5 nov 2008 kl. 13:51

Om du menar hur länge de håller kvaliten som matsvamp så har jag torkade som är helt ok. sedan 4år tillbaka, nja nu ljög jag, anväde faktiskt det sissta av dem i helgen som gick. Jag har fortfarande sådana som är 3, 2, 1,år och från året. Det gäller ju att bunkra när det finns så man har att ta av när nödåren slår till.

0

Spara trattisar

Hasse

5 nov 2008 kl. 14:44

“Hur länge de håller kvaliteten som matsvamp” underbart Jas, kanske är det det hon menar…jorå.

Enligt mig, kan man nog i bra omständgheter spara dem 10 år. Mörkt och med lufttätt lock utan att aromen avdunstar allt för mycket.

0

Spara trattisar

Mona

5 nov 2008 kl. 15:03

Oj så himla bra, för precis som ni säger, man bunkrar ju upp de goda åren, ha ha

0

Mona Rudenfeldt

30 jun 2020 kl. 18:00

Stockholms län

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone