Lena, när du skapar ett nytt inlägg och har valt att du vill skicka bilder, så bläddrar du där tills du har skrivbordet öppet. Med ett enkelt vänsterklick markerar du den önskade bildfilen, och sökvägen dyker då upp i rutan bredvid “bläddra”-knappen. Då ska det bara vara att skicka, och sedan vänta tills uppladdningen blir klar så att du kan stänga meddelandefönstret.
Kontrollera också att bildfilen är märkt som .jpg
Lenas inlägg Test 3 är märkt med fetstil och har en klickbar rubrik “Visa tillhörande bilder” men sedan får man inte se någon bild. Min gissning är att bilden hittas och skickas, men att den inte är i formatet jpeg (alltså filnamn.jpg) så att Svampguiden inte klarar av att visa den.
Hej och tack för ert engemang men nu står det alldeles stilla. jpg. vet jag att mannen pratade om som hjälpte mig tidigare, själv vet jag inte vad det betyder. Kan det ha någonting att göra med, att jag gjort fel vid bildförminskningen ? Det hade varit så kul att kunnat detta, men det verkar förgjort.
Gör ett sista försök med att sända en bild som jag ej förminskat, så får vi se vad som händer. Tack, ifrån Lena
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.