0 391 visningar

4 svar

Efter höstlov.

Robban O-hamn

7 nov 2008 kl. 22:21

Har tagit några veckors höstlov
men börjar känna mig taggad igen.
Har hafft lite annat och fundera på ett tag, men det hjälper ju inte.
Så satt och tittade på lite foton
från i år, och här är tre som är från olika tillfällen som sitter på hornhinnan eller minnet.
Nr1: Kan alla.
Nr2: Känner några eller någon.
Nr3: Lav känner inte jag.

0

Ajja bajja

"JAS" Helsingborg

8 nov 2008 kl. 00:57

Just det inte visa bilder på fula gubbar:)) Här är i stället 3 bilder från vår utflyckt som sitter kvar på mina näthinnor. Ha en bra helg!

0

Ajja bajja

Robban O-hamn

8 nov 2008 kl. 08:22

Så ful är nog inte gubben,låg ju ett steg efterhela tiden. Den sista bilden du skickade med,med skålarna på. Är det samma som denna tro?

0

Jan A, Uppsala

8 nov 2008 kl. 17:31

Din lav (3) bör vara Peltigera canina, filtlav.

0

Robban O-hamn

"JAS" Helsingborg

8 nov 2008 kl. 18:37

Nej jag tror inte det, du var ju med och vi kollade inte närmare på denna svamp det var mest skålarna som lockade mig. men om du kollar noga på min bild så tycker jag mig ana en slät överdel på foten och sedan kanske en ring men i alla fall en fjällig nederdel av foten. Skulle kunna vara en Föränderlig tofsskivling men jag är osäker. Dina har helt slät fot och glesa skivor, vad du har fångat kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone