0 673 visningar

17 svar

Kantarellbok

Jan A, Uppsala

9 nov 2008 kl. 00:56

0

Kalle

9 nov 2008 kl. 07:58

Så svampguiden har blivit en köp/sälj site nu? Är det ingen som vill köpa din gamla bok?

0

Jan A, Uppsala

9 nov 2008 kl. 09:55

Kalle lille, jag säljer inga böcker, bara köper. Alldeles för många får jag ofta höra! .;))
Det tinns faktiskt forummedlemmar som uppskattar ett riktigt bra tips - vilket detta är.
Det ska bli mycket intressant att se vad ditt nästa inlägg handlar om!

0

Brenko

9 nov 2008 kl. 10:00

Man behöver inte vara Sherlock Holmes för att lista ut att Jan bor i Uppsala. Boken finns däremot i Genarp, Lund. :)

0

"JAS" Helsingborg

9 nov 2008 kl. 10:41

Hej Jan A. Jag är i alla fall tacksam för att du finns och det är kanon att du tipsar om böcker m.m. Jag är lite som du bara köper och köper, det har blivigt ett 30tal bara det senaste 1,5 året. och nu har jag lagt ett bud på Kantarellboken oxå:))

0

Jan A, Uppsala

9 nov 2008 kl. 11:27

Men JAS då, har du lagt bud? Då blir den nog mycket dyrare än “köp nu”-priset som var bara 55!

0

Kalle

9 nov 2008 kl. 15:59

Vad vill du Jan att jag skall skriva? Varför skall jag skriva överhuvudtaget? Det var länge sedan jag lekte i sandlådan. Det fanns ingen fortsättning på mitt inlägg. Det var endast ett konstaterande att du ville sälja en bok. Sen om det är någon släkting eller vad det nu kan vara är mindre intressant. Jag har kanske missuppfattat det hela också. Men att du ville sälja en bok har jag inte missuppfattat. Du får ha det så trevligt för nu kommer jag inte fortsätta på denna s k tråden. Du får väl sälja vidare böckerna ostört.

0

Sofia, Skåne

9 nov 2008 kl. 17:19

?????

0

"JAS" Helsingborg

9 nov 2008 kl. 17:26

Vafalls! Missuppfattade jag det hela “farbror” Jan ?!;) Tja vi får se vad som händer jag la bara på en tia så nu blir du inte rik, du som säljer dina rariteter på auktion :)) Jösses vá vá dé??

0

anithau

9 nov 2008 kl. 17:33

Men herregud!
JAnA, är just och informerar om en bra bok till ett billigt pris.
Det ska vi väl vara glad för att han ids göra för oss.
Kalle i sandlådan kan stanna kvar där och leka ett tag till.

0

Bo Reyer

9 nov 2008 kl. 17:50

Jag kan bara inte låta bli att tipsa om Klas Jaederfeldts vackra svampbok. OBS! Jag har inga som helst ekonomiska intressen ang. denna smått fantastiska bok, men den vore en perfekt julklapp!

0

"JAS" Helsingborg

9 nov 2008 kl. 17:58

Utgångpriset var 40:- men tydligen låg det ett minipris för utroppet, nu är den uppe i 100:-. Kalle är nog tillbaks i sin tub tror jag så på med korken fort:)

0

Jan A, Uppsala

9 nov 2008 kl. 18:36

Det var inget sånt alls JAS, utan som jag sa i begynnelsen så var “köp nu”-priset 55:-. Hade du klickat på “köp nu” så hade boken varit din för 55 + porto! Jag ansåg 55 vara MYCKET billigt! Alla barn i början. ;))

0

Tina Nordberg Kolsva

9 nov 2008 kl. 19:15

Tackar för alla tips, köpte själv “Galen i svamp” på Tradera efter tips här på tråden.

0

Tina

GretheF Skåne

9 nov 2008 kl. 19:28

Är inte den en bra bok jag tyckar så om den jag har lust att laga den fågel/svamp rätt han har bild på men blir trött av att tänka på inköb av alla fågelsorter men vist ser det gott utt

0

Madde Småland

9 nov 2008 kl. 20:25

Bra tips Jan! Får se om jag väljer att vara med och slåss om den.. :)

0

Till Kalle

nikke småland

9 nov 2008 kl. 23:11

Skulle inte du hålla dig utanför denna tråden?
Känns som du skulle kunna lägga din tid på något vettigare som att plåga smådjur eller ockupera ett hus!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone