0 463 visningar

25 svar

Ostronmusslingar!

"JAS" Helsingborg

9 nov 2008 kl. 10:48

Dessa 2 hittade jag i torsdags i Ramlösaparken! Tyvärr lite för gamla men de största jag sett, skulle tippa på att det stora “knippet” väger närmare 5 kg. Skall ut på svampjakt om en stund:)

0

Helena i Lund

9 nov 2008 kl. 18:08

Den stora på översta bilden ser ut som ett åskmoln… :)

0

"JAS" Helsingborg

9 nov 2008 kl. 18:13

Ja Helena i Lund faktiskt, tänkte inte på det. Stort är det oxå, ett boklöv är ca: 5 cm långt så det är bara att mäta:)

0

Robban O-hamn

9 nov 2008 kl. 18:18

Har du en hagel bössa och låna mig JAS? Nu ska volvo helvet dö en gång för alla. Fick gå en mil hem i dag,
den ville inte starta igen när jag skulle hem. När jag kom tillbaka med bogser hjälp så naturligt vis startade den och gick så bra så.
Nää en fet stor dubbel smäll i kylaren på eländet. så vila i frid.
Bil jäv…

0

Helena i Lund

9 nov 2008 kl. 18:21

Och Robban LÅTER som ett åskmoln! ;)

0

GretheF Skåne

9 nov 2008 kl. 18:34

Det är inte trevligt åtminstone var bilen kvar jag har kommit med en hel korg svamp til min bil(trodde) jag bilen var borta, stulen , jag fick lift med en annan dom 15 kilometerna till närmaste stad gick genom staden åkte tåg til HGB och taxi hem innan jag fick se mig i en spegel kvistar och löv i håret inte undre på att folk tittade på mig. nå min bil blev alldrig bil igen den var helt sönderdelat

0

"JAS" Helsingborg

9 nov 2008 kl. 19:21

JÖSSES!!Jag var lite vresig innan idag, det var ok väder på förmiddagen och jag lämnade familjen på Väla och drog till skogs, då började det regna och efter 4 tim var jag tämligen blöt, när jag kom till bilen så bröt solen fram och en absolut klarblå himmel bredde ut sig i väster. Då morrade jag lite. Men detta är ju inget mot Robbans vrede, ja det går utför med volvo och nu ska skiten skjutas oxå :) Och så stackars Grethe, vad säger man, skjut alla tjuvar i stället för bilar? :)) Så ett råd från mig. Andas djupt tänk på alla äventyr som bilarna ger oss, andas ut, låt lugnet sprida sig till all kroppens delar, slappna av och gå vidare i livet med ett leende på läpparna :))

0

GretheF Skåne

9 nov 2008 kl. 19:25

Ja men mitt i eländet skrattade jag då jag så mig själv i speglen . taxigubben trodde jag var på väg in och sälja ägg

0

Robban O-hamn

9 nov 2008 kl. 19:29

Ler gör jag när jag sprängt skiten ur bil aset. Fast då åker väll man dit för nedskräpning.

0

GretheF Skåne

9 nov 2008 kl. 19:37

Jag vet hur svårt det är och hur arg man blir gick motorn åt skogen

0

Robban O-hamn

9 nov 2008 kl. 19:38

Nää nu går den men tydligen bara när den själv vill. Har haft den på verkstad men dom hittar inget fel.

0

GretheF Skåne

9 nov 2008 kl. 19:42

Vilken model har du?????????? jag har 740

0

Robban O-hamn

9 nov 2008 kl. 20:15

Var rädd om den är bland det bästa dom gjort. själv har jag en 850

0

Robban O-hamn

"JAS" Helsingborg

9 nov 2008 kl. 20:29

Kallar du din bil för Christine eller? I så fall sitter du i klistret.

0

Robban O-hamn

Sofia, Skåne

9 nov 2008 kl. 20:35

:))))

0

Robban O-hamn

Robban O-hamn

9 nov 2008 kl. 20:36

Ärligt så heter den för tillfället biljävel. Har volvo haft tillverkning i Kina för det är en rishög.

0

Robban O-hamn

"JAS" Helsingborg

9 nov 2008 kl. 20:41

:))))))))) Du får väl pinna på o byta då ;)

0

GretheF Skåne

9 nov 2008 kl. 21:26

Dom vill köba den när jag är på besiktning varje år det är 91an den är rostbehandlad och ändast 2 ägaremed mig inräknad och stöldmärkt ja det är den bäste bil jag har haft nå ja den som blev stulen var också 740

0

svampstaff

9 nov 2008 kl. 21:28

Volvo varslar! Alla förstår nog varför:)

0

Robban O-hamn

9 nov 2008 kl. 21:43

Funderar på att skänka min 850 till Svenska Fn-bataljonen. Dom kan använda den som minröjare.

0

svampstaff

9 nov 2008 kl. 21:45

Fyll den med halm och odla ostronmussling i den istället:)
Ska till O-hamn sönd-tisd. och jobba på kärnkraftverket.Tar väl med kameran om det finns nån schvamp därneråt?

0

Robban O-hamn

10 nov 2008 kl. 19:00

Jo nog finns det svamp runt kärnkraft verket. Misterhults skogarna är fina. Om inte annat så är det mycket vilt där.

0

svampstaff

"JAS" Helsingborg

10 nov 2008 kl. 20:21

Robbans svampskogar är mycket bra, har stannat i trakterna några gånger och så jobbade jag bara några mil väster om O.Hamn för några år sedan. det var i dessa trakter som jag i slutet på 80talet plockade riktigt mycket trattisar, Första gånge var föresten på en resa mellan HBG och Öland 1979, vi stannade några km. väster om Döderhult och fyllde bagaget med trattisar på en Honda Civic. Det finns mycket annan svamp där oxå så klart.

0

svampstaff

svampstaff

11 nov 2008 kl. 20:44

Blir perfekt:)
Jobbar ju tre nätter, med lediga eftermiddagar.

0

svampstaff

Robban O-hamn

12 nov 2008 kl. 06:16

Hör av dig svampstaff om du vill
ha sällskap kan nog ta ledigt en halv dag.

0

svampstaff

Robban O-hamn

12 nov 2008 kl. 23:05

Var bor du under dessa för dig underbart fina dagar på Ostkusten:)
Söråby,Figeholm eller i storstaden Oskarshamn.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone