Hej Bo.
Jag har sett tre murklor, visserligen inte stora och detta är i Gästrikland.
Det är lite konstigt, för här och där ligger det bra med snö kvar, speciellt där träden skuggar och på norrsidor.
Våren kom av sig, men till helgen verkar det att bli varmare igen. Lena
Jag har rapporterat stenmurklor vid ett par tillfällen nu. Plus att jag såg ännu flera igår. Dessa är ännu ganska små, men jag skulle tro att de jag såg först påskafton) borde vara i plockstorlek ganska snart. Det verkar bli väldigt gott om dom iår för de dyker upp på ställen där jag inte sett dem tidigare. Mina växer ganka mitt i Sörmland i trakterna runt Malmköping.
Hur har jag kunnat missa det, läser alla insändare varje dag. Såg, att du skrev att du skulle ut och titta då, i påsk. Ja, de är små ännu och om det blir gott om dem här är ännu för tidigt att säga. Nog är det märkligt, fast man äter dem en, eller två gånger per år, är det spännande att söka efter dem.
Eller är det längtan ut i naturen som gör att man blir glad åt allt som kommer ? Lena
Lena har nog rätt i att det är själva skogspromenaden som är den största behållningen.
I alla fall för mig som bara hittat murklor två gånger i livet.
En ensam toppmurkla på 1960-talet och några stenmurklor i fjol vår.
Den som lever får se.
Kanske blir det ett murkelår i år?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.