0 380 visningar

19 svar

Bengt Sandh?

Bo Reyer

15 nov 2008 kl. 05:17

Vart tog du vägen? Jag med flera undrar över hur du mår. Vi på forumet som varit med ett tag saknar ditt jovialiska skämtlynne.

0

Trumpelisa

15 nov 2008 kl. 14:25

Kunde inte sagt det bättre själv.

0

Bengt Sandh

15 nov 2008 kl. 14:41

Hej på er!

Jodå, jag mår jättefintoch är förhoppningsvis frisk efter strålningen. Det har varit ett OK svampår och fortfarande hittar jag ett och annat, bl.a. rödgul trumpet i torsdags smat gott om fina trattkantareller.

F.ö. är har jag varit på turné med ett antal svenska och amerikanska rock’n'rollartister, 6 shower på 8 dagar så nyss hemkommen är man lite seg. Musiken och svampen gör tillvaron till en fest så jag ska inte klaga. Att få uppträda inför en tacksam publik är ett privilegium som jag inte nog kan uppskatta.

Till sist en liten historia ur verkligheten:

En man går in i en sexshop och frågar till innehavarens stora överraskning efter en knippa persilja. “Men det kan du väl förstå att vi inte säljer persilja i en sexshop” säger innehavaren. OK, men dill då?

0

Värmdöbo

15 nov 2008 kl. 14:58

Den var bra Bengt! Vem vill inte ha Dill då:-)

0

anithau

15 nov 2008 kl. 15:07

Det tog en stund innan 10-öringen ramlade ned. Finurlig.

0

Evus

15 nov 2008 kl. 18:19

Den var kul :-))

0

Tina Nordberg Kolsva

15 nov 2008 kl. 19:59

Bra Bengt, skön att se att du är på G.

0

GretheF Skåne

15 nov 2008 kl. 20:01

Jag instämmer det är trevligt att se dig tillbake här Bengt

0

Robban O-hamn

15 nov 2008 kl. 20:56

Kul vits Bengt. Annat kul blev ju
Kalmar ff :))

0

Bengt Sandh

15 nov 2008 kl. 21:38

Hej Robban och alla andra!

Om det bara fanns två lag i allsvenskan så skulle man kunna ha läst följande efter avslutningen i Allsvenskan:

Barometern:
Kalmar FF etta, Elfsborg sist.

Borås Tidning:
Elfsborg tvåa, Kalmar FF näst sist.

Ingen tvekan, jag röstar för Borås Tidnings version!

0

Robban O-hamn

16 nov 2008 kl. 01:23

Härligt bengt men !!! Samvetet säger nog ändå att rätt lag vann.
Eller?

0

Bengt Sandh

16 nov 2008 kl. 02:10

Jomenvisst! Den här gången var det rätt lag som vann. Härligt när bonnlagen från landet slår till igen. Grattis Kalmar! Elfsborg och KFF dominerar svensk fotboll de senaste åren!

Nu går jag och knyter mig och hoppas att någon vänlig själ knyter upp mig i morgon för jag ska ut på årets sista? trattkantarelljakt. Rapport följer.

0

Bo Reyer

16 nov 2008 kl. 08:36

Kul att du är på “banan” igen! Nu ska jag ut på trattisjakt igen. Det blev ju bara 6 liter igår. -Ha det fortsatt bra!

0

Bengt Sandh

16 nov 2008 kl. 23:40

Ett par timmar i skogen är alltid positivt även när svamptillgången inte är på topp. Det blev inte tungt att bära hem korgen som innehöll blygsamma 1,3 kg trattkantareller men jag är nöjd ändå. Att trattkantarellsäsongen skulle vara ända fram till mitten av november var inte väntat även om det inte är ovanligt.

När jag tittar ut genom fönstret nu i sena kvällstimmen inser jag att det kanske var sista svamputflykten för i år eftersom bilen är täckt av en tunn skorpa is. Får se vad morgondagen har att erbjuda men jag tror att det är dags att ställa korg och svampkniv i vinteride för i år.

Det innebär inte att jag kommer att gå i ide själv för nu väntar nya äventyr i form av turnéer med bandet och våra gästartister.

0

Bo E

17 nov 2008 kl. 11:16

Hej igen Bengt Sandh!
Kul att du är tillbaka på forumet och håller dig på topp både musikaliskt, svampmässigt och som vitsmakare!

Ha det gott!

Finns ditt band på Internet nånstans, typ myspace?

0

Persilja...

Helena i Lund

17 nov 2008 kl. 16:37

Måste tacka för din roliga historia Bengt, har berättat den för varenda kotte jag träffat idag, och alla har skrattat hjärtligt, med 2 sekunders fördröjning! Det är underbart när poletten faller ner!

0

Bengt Sandh

17 nov 2008 kl. 18:07

Vi finns med på youtube. Här kommer länken:
http://www.youtube.com/watch?v=SGkSz5vJYjw&feature=related

0

Eva K

18 nov 2008 kl. 13:32

Wow!! Vilken grej!
Justin är hyffsat lik The King också.
Antar jag. Jag har ju inte träffat vare sig den ena eller den andre.

0

Bo E

18 nov 2008 kl. 14:06

Ha ha!
En riktig Elvis-kopia verkligen!

Är det Bengt Sandh på gitarrrr, bas eller piano?

Kul att se er och det var ju en rejäl publik oxå!

Grattis!

Nu när Hubbas lämnat oss så har ni väl goda tider framför er, med en (som jag förstått) “riktig” amerikan som Elvis oxå!

0

Bengt Sandh

18 nov 2008 kl. 15:21

Detta är från Bingolotto förra året. Jag ingår i bandet sedan en tid tillbaka. Den som ev. vill veta mer kan maila mig till bengtsandh@hotmail.com

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone