Hej på er!
Jodå, jag mår jättefintoch är förhoppningsvis frisk efter strålningen. Det har varit ett OK svampår och fortfarande hittar jag ett och annat, bl.a. rödgul trumpet i torsdags smat gott om fina trattkantareller.
F.ö. är har jag varit på turné med ett antal svenska och amerikanska rock’n'rollartister, 6 shower på 8 dagar så nyss hemkommen är man lite seg. Musiken och svampen gör tillvaron till en fest så jag ska inte klaga. Att få uppträda inför en tacksam publik är ett privilegium som jag inte nog kan uppskatta.
Till sist en liten historia ur verkligheten:
En man går in i en sexshop och frågar till innehavarens stora överraskning efter en knippa persilja. “Men det kan du väl förstå att vi inte säljer persilja i en sexshop” säger innehavaren. OK, men dill då?
Hej Robban och alla andra!
Om det bara fanns två lag i allsvenskan så skulle man kunna ha läst följande efter avslutningen i Allsvenskan:
Barometern:
Kalmar FF etta, Elfsborg sist.
Borås Tidning:
Elfsborg tvåa, Kalmar FF näst sist.
Ingen tvekan, jag röstar för Borås Tidnings version!
Jomenvisst! Den här gången var det rätt lag som vann. Härligt när bonnlagen från landet slår till igen. Grattis Kalmar! Elfsborg och KFF dominerar svensk fotboll de senaste åren!
Nu går jag och knyter mig och hoppas att någon vänlig själ knyter upp mig i morgon för jag ska ut på årets sista? trattkantarelljakt. Rapport följer.
Ett par timmar i skogen är alltid positivt även när svamptillgången inte är på topp. Det blev inte tungt att bära hem korgen som innehöll blygsamma 1,3 kg trattkantareller men jag är nöjd ändå. Att trattkantarellsäsongen skulle vara ända fram till mitten av november var inte väntat även om det inte är ovanligt.
När jag tittar ut genom fönstret nu i sena kvällstimmen inser jag att det kanske var sista svamputflykten för i år eftersom bilen är täckt av en tunn skorpa is. Får se vad morgondagen har att erbjuda men jag tror att det är dags att ställa korg och svampkniv i vinteride för i år.
Det innebär inte att jag kommer att gå i ide själv för nu väntar nya äventyr i form av turnéer med bandet och våra gästartister.
Vi finns med på youtube. Här kommer länken:
http://www.youtube.com/watch?v=SGkSz5vJYjw&feature=related
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.