0 343 visningar

5 svar

Inte mycket at hurra för

Hasse i hörby

15 nov 2008 kl. 15:12

Detta fann vi efter 3 timmars letande..Men vi hade kunnat plockat det tiodubbla om inte djuren hade varit framme och mumsat i sig trattisarna.
Jag läste i min svampbok att det är älgar och rådjur som käkar upp dem.Inte vildsvin som jag trodde innan.Det fanns oerhörda massor med enbart stjälkarna kvar-tyvärr för oss men jag antar att djuren har fest.

0

Lena M

15 nov 2008 kl. 15:17

Man får vara glad åt allt ! :o))

0

anithau

15 nov 2008 kl. 15:18

Nog tar jag fötterna, om djuren har tagit hatten. Jag delar skörden med dem.

0

stisse/mjölby

15 nov 2008 kl. 15:24

så illa var det väl inte?

0

Helena Lindgren

15 nov 2008 kl. 15:26

Jag hade jublat av lycka över din trattfångst Hasse… sämsta hösten på flera år, har sammanlagt plockat, ja vad är jag uppe i… 42 trattar?!?  ;)

0

Hasse i hörby

15 nov 2008 kl. 15:37

Jo ni har rätt.Men med fjolåret i färskt minne med ett överdåd av trattisar.Det fanns så mycket att man blev sittande halva natten för att rensa dem.
Jag hoppas att nästa år blir bättre.
Såg att de säljer dem på ICA för 129 spänn kilot..Ganska billigt faktiskt.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone