Stek den i smör o salta lite så brukar den bli god, tycker jag iallafall.
Du kan ju även steka den med annan blandsvamp, testa dig fram och se du tycker om.
Jag har bara friterat färsk o det blir oxå jättegott o varför inte prova även om den varit frusen, kan bli lika gott.
Den har en ganska så kryddig stark smak i sig själv tycker jag, antingen tycker man om den eller så gör man det inte. Den är en av mina favoriter :)
vilket slöseri!
Jag hör snarare till dem som bara plockar det jag behöver.
Har nog aldrig tagit tillvara en frisk svamp som jag kastat, om det inte i så fall varit av tveksamhet till dess matvärde.
Bra då att ha svampguiden tillhands för att ställa frågor.
Blomkålsvamp är gott tycker jag, smörstekt, friterad eller i grönsakswokblanbdningar har jag testat den.
Blöt?
Ja jag brukar lägga den i blöt för att få ut ev. inhysingar inne i krumelurerna.
I mitt tycke är blomkålsvampen mycket fast och broskig och just denna egenskap gör att den funkar att fritera till skillnad från “blöta” svampar som släpper ut vatten som löser upp frityrsmeten!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.