Hej alla,
För i tiden fanns en utmärkt sökbar karta på webben, jag tror det var SMF som underhöll den. Nu verkar kartan ha gått upp i Artportalen, men sajten funkar uruselt, och jag får inga vettiga resultat varken med Firefox eller Internet Explorer.
Som tur är finns ju även, http://fungus.dataservice.se,
men utan den övberskådliga kartfunktionen. Är det någon som vet vad jag pratar om, och vart den ursprungliga kartan har tagit vägen?
Om du med den ursprungliga kartan menar den som fanns på SMF:s hemsida, förstår inte jag heller varför de har upphört med den redan nu. Tanken är tydligen att de fynduppgifter som finns i SMF:s databas ska importeras till Artportalen, men under tiden - tills de har lyckats med det - hade ju SMF kunnat ha sin kvar.
Jag kollade kartorna i Artportalen, och de generella kartorna och listorna fungerar som vanligt hos mig, men kartorna över halva Sverige med klickbara observationer gjorde det inte. Jag måste tyvärr hålla med om att Artportalen har underhållits dåligt sedan den startade. Ingenting händer med artlistorna, dålig support från administratörer o.s.v.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.