Nu skall här läsas igen 2 nya böcker idag “hitta rätt i svampskogen” av bo Nylén & ” Våra vanliga svampar, en betsämningsbok” av Henning Knudsen. Undrar vad Bo Reyer har att säga om detta? Så till svampen från idag. Serie 1. En ticka på hassel kanske hasselticka men jag undrar, vem vet?
Hupp!
Aldrig sett nåt sådant!
Fina bilder och de där ullklubborna ser ju riktigt läckra ut som unga, får associationer till nåt aprikosaktigt…sen oxå om man tänker sig choklad i dem!
Ullklubbor var kul svampar, men jag har aldrig sett dem!
Får böja spana…eller är de en sydligare art?
På bilden där de är i ett aprikosgult stadie kan man se lite mossa till vänster som ger en ungefärlig uppfattning om storleken.
Jag tror jag skulle lägga märke till dem då på grund av färgen, men i ullstadiet skulle jag nog ta dem för nån sorts lav.
Men jag tror ändå inte jag sett dem.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.