här i Gästrikland och jag eldar i både kökspannan och kaminen.
I väntan på bättre tider kanske någon kan säga vad jag har växer på stubbar här på gården. Jag tycker att de set ut som någon slags mussling, bara ett par cm stora och vita, känner ingen doft ?
Och ang tidigare fynd av pipklubbsvamp,rödkrös och ev.blek vinterskivling i vilken kategori rapporterar jag dem, “övriga eller sällsynta ” ?
Ha en bra dag i stugvärmen för det verkar vara ruskväder över hela vårt avlånga land.
Hej!
Jag rapporterade just grönmusslinmg.
eftersom jag inte vet dess matvärde fick det bli under “övriga”.
Där skulle jag nog lägga pipklubbsvampen, men egentligen vet jag inte så mycket om arters utbredning utan bara vilka jag själv känner till, och de behöver ju inte vara vanliga för den skull?
Om det är blek vinterskivling så var den väl sällsynt, vill jag minnas från den diskussionen igår?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.