0 233 visningar

12 svar

gula kantareller

klas jaederfeldt

10 maj 2006 kl. 20:23

e de inte snart dax att väcka debatten vidare om ifall det skall var kantareller eller gula

0

Irene A

10 maj 2006 kl. 20:31

Tycker du det, Klas?
Sitter du och har det tråkigt?

0

Lena M

10 maj 2006 kl. 21:16

När jag läste rubriken tänkte jag, redan ???

Det blir säkert debatt om den ” gula ” kantarellen framöver, men jag aktar mig. Minns att jag blev bortgjod för ca ett år sedan p.g.a gula. En till som plockar kineser, eller vad svaret var. Så man lär sig!
KANTARELLER   lena

0

klas jaederfeldt

10 maj 2006 kl. 21:33

nä inte direkt tråkigt, tyckte bara att det var länge sedan

0

Bengt Sandh

11 maj 2006 kl. 01:35

Stridslusten växer med våren! Hoppas att slippa se ett enda inlägg som handlar om vad den svage kallar för gula kantareller.

Allt är sent i år så det innebär att svampsäsongen blir kraftigt försenad. KJ beräknas börja poppa upp runt Alla Helgons Dag och trattkantareller runt hjul.

0

Affe

11 maj 2006 kl. 09:34

Kantareller, kort & gott. Stekta i smör med lite hackad bacon och lök. gärna på en skiva vitt bröd som fått en omgång i stekpannan efter svampen. Toppas med ett stekt ägg och avnjutes tillsammans med en Hof…..
Fyf*n vad jag längtar…..

0

Birgitta

11 maj 2006 kl. 09:55

Har du inga kvar i frysen? Just nu kan man avnjuta nässelsoppa det är också jättegott i väntan på svampen. För övrigt tycker jag att våren håller på att ta igen mycket av vinterns långa kyla.

0

Bergatrollet

11 maj 2006 kl. 14:04

Vilken fart det blev nu på flera gamla bekanta signaturer på guiden!
Det tycker vi är trevligt nu när det varit så dött.
Får ändå tacka Lena M, J. Krumlinde och Irene A.  plus några till som hållit sig kvar över värsta döperioden.
Nu börjar väl i alla fall murkelrapporterna dugga tätare!

0

Bo E

11 maj 2006 kl. 14:07

Såg att t o m vårmusseronen börjat komma i västsverige!

Då är det bara att se fram emot regn till helgen så händer det nog saker.
Vem blir först med kantarellerna i år tro?

0

Lena M

11 maj 2006 kl. 19:05

Tack för det bergatrollet !

I och med att jag köpte mig nya svampböcker växte nyfikenheten, så jag passade på att fråga och fråga. Så jag säger också “tack” till de som ställt upp med svar.
Det är så roligt att flera krupit fram ur idet, så det blir lite debatter och information. Lena

0

Hans v E

13 maj 2006 kl. 18:46

Hallå där. Det var debatten Klas efterlyste!

0

Hans v E

13 maj 2006 kl. 19:35

Eller ska vi säga efterlös också? För att inte vara konservativa.

0

klas jaederfeldt

13 maj 2006 kl. 19:39

stå på dej Hans, nu är vi i hetluften

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone