Hej Skogsfrun i Obbola! I en tråd från och som heter = Några tickor? “JAS” Helsing… 21 08-11-07, frågade jag på en ticka som växer på Boklåga. Du svarade och ville se mer av den. Igår var jag och karvade så här kommer 3 bilder, hoppas att du kan säga vilken det är utifrån detta. Sägas kan oxå att den är rätt mjuk/korkaktig i konsistensen.mjuk/korkaktig i konsistensen.
Hmmm… Jag kanske inte klarar den. Det ser ut som en Inonotus på köttet. Bokticka är ju mer nedlöpande än hattbildande, så det borde inte vara den. Alticka föreslog du själv - kanske det, men jag känner inte igen den där ljusa hattkanten. Och så brukar de vara klumpigare; den här ser så tunn ut. Jag törs nog inte ge något säkert utlåtande. Umgås alltför sällan med boklågor, tyvärr…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.