0 295 visningar

18 svar

Fryser ni ?

Tina Nordberg Kolsva

24 nov 2008 kl. 13:09

Då ska jag värma er.

Värmde det ?

0

Tina Nordberg Kolsva

24 nov 2008 kl. 13:14

Deh ska åxå vara med.

0

Boman

24 nov 2008 kl. 13:33

Tack Tina! Inte för att jag fryser, termobrallor på och mössa på topp, då går man lugnt ut med hunden, utan att frysa, bara den ville också:-)

0

Totte Gbg

24 nov 2008 kl. 13:54

Härliga bilder Tina :)
Får jag värma er med lite bilder från igår vid Tjolöholmsslott.

0

Tina Nordberg Kolsva

24 nov 2008 kl. 14:13

Vilka kontraster Totte, vi har 1dm snö.Jag såg videkissar igår.

0

Totte Gbg

24 nov 2008 kl. 14:28

Ja men visst är det!
Idag har vi fått ytterst lite snö som antagligen försvinner fortare än fortast i Gbg.

0

Jan A, Uppsala

24 nov 2008 kl. 14:39

Snöskottning ger äkta värme. Här finns 25-30 cm att flytta på!
Och det bara snöar…

0

Totte Gbg

24 nov 2008 kl. 14:44

Jag hade gärna haft lite mer snö här…blir aldrig för gammal för att göra snöänglar, snölyktor o ha snöbollskrig ;)

0

Bo E

24 nov 2008 kl. 16:04

Jag hade gärna mindre snö här.
Det har vräkt ned hela dan…i sidled dessutom för det blåser hårt!

0

GretheF Skåne

24 nov 2008 kl. 16:10

Totte hittar du fortfarende svamp`?????  fina blommor du har där. snöängel har jag alldrig gjort kanske jag provar i år

0

Totte Gbg

24 nov 2008 kl. 16:58

Nu var det längesedan jag var ute o skogen, går nu mest i parker o så men vet att far min hittade trattkantareller förra vecka inåt landet vid Horred.
Snöänglar är häliga:)

0

Fryser ni ? Grethe

Helena i Lund

24 nov 2008 kl. 16:59

Snöänglar är kul, se bara till att det inte glipar mellan långkalsong och livstycke! ;)

0

GretheF Skåne

26 nov 2008 kl. 19:46

Ja så du har slutat att gå i skog , jag har tänkt mig att ta en tur i morgon för att se om frosten har tagit dom

0

Fryser ni ? Grethe

GretheF Skåne

26 nov 2008 kl. 19:46

Det får jag komma ihåg näste gång vi har fått snö

0

Fryser ni ?

Totte Gbg

26 nov 2008 kl. 21:30

Å kan ni tänka er att jag kom ut i skogen igår, plockade blåbärsris, mossa, gran o tallris till blivande julkransar…såg björktickor men inga trattkantareller….

Idag en promenad igenom stan…såg både svamp o uggla ;-)

Härligt med istappar, En stoooor svamp o en hohooo ;-)

0

Lena M

27 nov 2008 kl. 07:48

Fina bilder Tina och Totte.
Här i Gästrikland kom det bara ca 5 cm snö men den envisa blåsten gjorde att det kändes kallt trota att termonmetern endast visade -5 som mest.

0

Lena M

27 nov 2008 kl. 08:03

Tillägg.

Såg när jag nyss tittade ut att hela himlen brann, vackert.

0

Tina Nordberg Kolsva

27 nov 2008 kl. 10:20

Grannt som grannas grinden Lena. Idag har vi +8 och snön försvann i natt.Åsså blåser det ganska friskt.

0

Bo E

27 nov 2008 kl. 13:22

Örebro och Kolsva har samma väder nu då

Tycker om det även om jag inte får tid att gå till skogen denna helg

Skönt även i stan att slippa is o snö!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone