0 471 visningar

24 svar

Torra svampnissar

svampstaff

26 nov 2008 kl. 00:26

Undrar vad ni har för intressen vid sidan om svampen?
Själv har jag EN grej jag aldrig missar!!
Veidec festival på Mantorp!!
Top fuel dragracing med bilar på en 7000hk nitrometan…OBS!! ingen miljöförstöring då bränslet förbränns direkt…Det är en grej jag bara måste ha, kontra svampplockning resten av året:)

0

Värmdöbo

26 nov 2008 kl. 06:32

Förutom fiske som är superkul så påtar jag mycket i trädgården, konstruerar korsord och periodvis poppar det upp nått nytt som jag provar på, t ex akvarellmålning.. överhuvudtaget ganska stillsamma sysslor nuförtiden, förr reste jag världen runt och gjorde helt andra saker.

0

GretheF Skåne

26 nov 2008 kl. 08:51

Jag målar akvarell vinterhalvåret, vilda djur som lejon och tigrar,svamp resten av året

0

BirgittaD

26 nov 2008 kl. 10:17

Jag spelar bridge en kväll i veckan, ganska socialt. Dessvärre en hel del på nätet också, ganska osocialt om det inte vore att man får så många vänner från världens alla hörn. Dessutom träffar man trevliga vänner på svampkurserna och i Linköpings svampklupp dit vi ska i kväll laga lite svamp ochha det trevligt.

0

Bo E

26 nov 2008 kl. 11:22

Jag spelar musik flera kvällar i veckan, ibland rep ibland gig.
Sen är jag styrelseledamot i en musikförening och en teaterförening samt medlem i en hembygdsförening, natur, kultur och historia kan jag väl sammanfatta min intressesfär som.

0

Eva K

26 nov 2008 kl. 11:40

Återkommande aktiviteter förutom svamp. På sommaren paddlar jag gärna. Och badar. Går gärna på festivaler och konserter (året om). Vintertid kastar jag mig utför slalombackarna och i februari är det HoM som gäller. Det blir 3:e året nu 2009. House of Metal - en inomhusfestival. Urmysigt. Jag å sonen bor på hotel och lyssnar på de band vi gillar. Jag längtar väldigt till HoM 2009 då mitt favvoband Opeth ska spela. Jag åkte till Borlänge i somras för att se dem - men de hade ställt in. Surt!
Jag fotar en hel del.

Jag pysslar med lite av varje. Men jag gör väldigt mycket själv, märker jag nu när jag tänker efter.
Vad trist det låter…

0

zingo

26 nov 2008 kl. 13:44

Två trådar samma ämne!
I följande tråd finns samma diskussion
“Pratämnen Off season”

0

Nilla59

26 nov 2008 kl. 14:17

Jag färgar ju garn av svamp och sedan är mitt intresse att sticka av det garnet. Jag har färgat alpackagarn det sista mjukt och skönt garn som man kan sticka hudnära plagg av.
Så sticka är mitt intresse och mina små hundar, på bild.

Gulligast!

0

Boman

26 nov 2008 kl. 18:38

Boman syr, läser och lyssnar på rock mycket mera nu och träffar vänner som blivit nonchalerade i svamptider. Byter svamp mot annat ätligt o gott. Säljer/köper saker på loppis. Petar lite med smycken i pärlor och silvertråd ibland. Jobbar på med två olika Forum(bitr.Admin) Lite vad som faller in. Och jagar jobb fn.

0

Boman

26 nov 2008 kl. 21:07

och så gör hon så här…

Snöängel

0

anithau

26 nov 2008 kl. 21:19

Boman låter mycket sympatisk.
Jag håller tummarna för dig och hoppas verkligen att du får ett jobb. Lycka till.

0

svampstaff

27 nov 2008 kl. 00:08

Boman är en sympatisk,klok,lugn människa som säkert kommer att lyckas vad det lider:)

0

Micke / Löberöd

28 nov 2008 kl. 11:38

Ganska säsongsbetonati dom flesta av mina intressen.
1. Harley Davidson (riktig nörd med välkänt ryggmärke).
2. Sportfiske i alla former.
3. Svamp givetvis.
4. Guldvaskning / amatörgeologi.
6. Golf
7. Jakt
8. etc.

0

Boman

28 nov 2008 kl. 12:01

Boman tackar o bockar, alldeles rörd…

0

Tina Nordberg Kolsva

28 nov 2008 kl. 13:04

Är intresserad av naturen i stort, att vandra i , övernatta och fota.
Tävlar yxkastning och är sekr i Svanska yxkastarförbundet.
Foto är ett stort intresse och hobby.
Matlagning och naturligtvis äta gott.
Amerikanska bilar och dess inredning som numera är mitt yrke.

0

Ola H / Kil

29 nov 2008 kl. 00:02

Säkert inte alla som tror mig men fram till 43 års ålder fanns inget annat nämnvärt intresse än arbete. Tror faktiskt att jag har värdsrekord med en topp på 1096 arbetsdagar på 3 år. Eller vad sägs om normalt full livsarbetstid långt innan fyllda 40. Är nu 46 och har börjat unna mig lite ledigt. Resor har hög prio. Vill gärna se ALLT medans jag kan. Under säsong blir det långa skogspromenader, gärna en mil eller mer med karta på okända marker. Tjusningen ligger i att hitta nya svampställen. Ibland kan det bli övernattning i skogen. Hinner inte så många turer under säsongen men det brukar även bli någon övernattningstur under vintern. Gillar utmaningen i att hitta en naturskön lägerplats och hinna förbereda övernattning innan mörkret slår till. Sedan bara ägna sig åt att hålla fart på brasan tills John Blund slår till.

0

Enelie, Linköping

29 nov 2008 kl. 00:40

Den här tiden på året så brukar jag spela datorspel mer eller mindre intensivt ca. 2-3 mån.
Jag är nog den enda i min generation som gör det:)

F.ö. så söker jag med ljus och lykta efter restgarner och tillverkar filtar till Röda korset som avkoppling. Också en bra vintersysselsättning.

0

svampstaff

29 nov 2008 kl. 00:53

Varför åker du inte till Ljungsbro, och plockar ostronmussling då?
Där hittar jag mina:)

0

Bengt Sandh

29 nov 2008 kl. 02:01

Hej Enelie!

Jag vet inte hur gammal du är men vad jag förstår så förväntas du inte spela datorspel vid din ålder.

Hursomhelst, följande hände mig för sisådär 10 år sedan när vår son hade fått ett antal Nintendospel vid födelsedagar och på julafton:

Ett av spelen var någon sorts bilbana med svårighetsgrad som steg allteftersom man lärde sig. Jag hade gett mig sjutton på att vara bättre än sonen och satt i princip dag och natt och kämpade för att slå honom.

Efter mycken möda så upptäckte jag till min fasa att jag började bli alldeles blå under vänster tumnagel. Efter några dagar tappade jag nageln. Dessutom gjorde det så ont att jag knappt kunde sova utan att ha dragit i mig en flaska whisky innan jag somnade. Min fru Elsa Silverstolpe-Johansson som då var 78 år gammal började att tycka synd om mig och bad mig därför att kontakta vårdcentralen för expertutlåtande.

Med tunga steg vandrade jag till den inte alltför långt bort liggande frälsningen och fick träffa en distriktssköterska som kritiskt granskade min vid det laget av smärta förvridna tumme. Efter en kort inspektion fick jag min dom:

“Du har Nintendotumme” varefter hon borrade sin blick i mitt vid det laget uppgivna och skämmiga anlete och utbrast med anklagande min:

“Gamle man, har du inget liv?”

0

Hasse i hörby

29 nov 2008 kl. 08:15

Haha Den var bra bengt

0

Bengt S

Enelie, Linköping

29 nov 2008 kl. 20:17

Vilken historia:))))
Jag kan riktigt se dig framför mig helt besatt av spelandet. Man kan verkligen bli fast ibland när man hittar ett spel som är roligt och det är svårt att sluta.

Jag har dock inte lyckats med en sådan bravad; att behöva uppsöka sjukvården;)

PS Jag är sk 50-talist så jag tillhör inte direkt någon datorspelsgeneration. DS

0

Bengt S

Mossning

29 nov 2008 kl. 20:23

Jag är också 50-talist men det har inte hindrat mig till att varva Nintendo 8-bitars med “förstörda” tummar som följd.

Det var ganska kul när ungarna ville ha hjälp med någon bana som de själva inte klarade av.

0

Bengt S

Brenko

29 nov 2008 kl. 22:19

Just nu har jag mani på att spela super mario på SNES-emulator på PC, men på TV’n, Samt att tanka ner naturfilmer i HD och titta på dem.

0

Har funderat på en sak...

Värmdöbo

30 nov 2008 kl. 02:11

Här finns 40-, 50- och 70-talister, själv är jag 60-talist men vad kallar man dom som är födda mellan år 00-09?? Nollor eller? Vad kallas det decenniumet för över huvud taget?

0

Har funderat på en sak...

Maric // Arlanda

30 nov 2008 kl. 06:21

“Barnrumpe-talister” ?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone