0 487 visningar

78 svar

Noll tolerans..

svampstaff

28 nov 2008 kl. 01:42

Ni 40-talister sjunger snart på sista versen..
Ni har varit bäst(enligt er själva)..
Men ironi,humor förstår ni inte..Allt ska vara så seriöst..
Ni unnar inte dom yngre att komma fram, kanske till och med vara bättre(hemska tanke)..Fundera en stund, och tänk efter, varför yngre alltid kommenteras sämre här, eller med en fnysning..

0

Brenko

28 nov 2008 kl. 10:00

Jag är då ganska mycket yngre än dig men känner inte alls igen det du beskriver.

0

Tina Nordberg Kolsva

28 nov 2008 kl. 10:24

Känner inte heller igen det.

//Yngre än 40-talisterna

0

Bengt Sandh

28 nov 2008 kl. 14:57

Är själv 40-talist och kan inte acceptera att någon skriver så nedlåtande, t.ex. “sjunger snart på sista versen”. Om du tycker att yngre kommenteras sämre så kan du fundera över varför du kommenterar oss äldre på ett sådant nedlåtande sätt.

Ni kanske inte har bättre vett, ni yngre, det kommer väl med åren…

0

Eva Kr

28 nov 2008 kl. 15:12

Näedu Svampstaff. Vad/vem syftar du på?
Jag känner inte alls igen något i dina ord. Och när det kommer till humor tycker jag nog att där, runt den åldern, är den som mest utsökt. Långsökt och klurig.

Men man kan ju inte generalisera.

Ironi kanske man kan hålla sig för god för?! Det är väl att vara klok?!

Jag GILLAR de skilda åldrarna här och variationen på personligheter.

Jag tycker du verkar vara ute efter gruff mannen!

0

LaVey

28 nov 2008 kl. 15:16

svampstaff är duktig på att prata strunt

0

Jan A, Uppsala

28 nov 2008 kl. 15:17

Är äldre än 40-talisterna, men vet ändå inte om jag kan skriva under Bengt Sandhs teori - att vettet kommer med åren - det handlar väl också till en del om “utgångsmaterialet”?;)

0

Värmdöbo

28 nov 2008 kl. 19:11

Med risk att få på käften, men jag tror att Svampstaff har starka drag av Narcissism, och du Svampstaff ta inte illa upp, för alla människor har det mer eller mindre i sig, du lite mer kanske än oss andra här.

0

Helena i Lund

28 nov 2008 kl. 19:18

Mmmm det är bättre att nån skäller på en än att ingen pratar med en….

0

RasBohlin

28 nov 2008 kl. 20:27

Hörru svampstaff! Jag tycker det låter som du borde bekanta dig med en amerikansk politiker som heter Lyndon LaRouche! Jag är ingen anhängare av honom (trotts att han visserligen har en del intressanta idéer om ekonomi), men han leder en ungdomsrörelse som han å det bestämdaste uppmanar att inte ha för mycket med en viss generation att göra, då han anser att deras moral och fria tänkande skulle ta irreparabel skada utav det! Han verkar ju lite knäpp i mitt tycke men han lyckas då iallafall ställa en hel del diagnoser som andra inte vågar…

0

svampstaff

28 nov 2008 kl. 21:04

Tar livet med ro jag:)Tar inte åt mig..

0

Bo E

1 dec 2008 kl. 13:11

Här har vi väl inte nån exakt koll på åldrar hos de olika signaturerna.

Själv är jag född på 50-talet och tycker både det är trevligt att dela de äldres erfarenheter samt att det finns svampintresserade ungdomar som hittat till guiden!

Sen finns det ju oxå många som är unga i själen fast gamla till åren, och tvärtom!

0

RasBohlin

1 dec 2008 kl. 22:27

Ja det har du alldeles rätt i Bo! Jag känner till exempel på mig att jag kommer vara en liten pöjk hela livet… =)

0

Hasse i hörby

2 dec 2008 kl. 09:20

Jag är 60 talist och spenderar hellre en husvagnssemester med ett gäng 40 talister än sitter fast 5 minuter med svampstaff i en hiss.Det är inte första gången som han avslöjar sin litenhet på detta forum.Själv har jag aldrig blivit illa bemött av äldre personer.Tvärtom-Jag finner deras erfarenheter mycket intressanta.

0

Svampsmurfen

2 dec 2008 kl. 11:20

När man har sådana fördomar, så är det bra att se till att träffa fler 40-talister och se att ens fördomar inte stämmer. Många gånger kan fördomar ha att göra med att man har för lite erfarenhet om det man dömer. Det du skriver har jag även upplevt av tonåringar, och min känsla för åldern är att i alla fall jag blir yngre och yngre ju äldre jag blir, och tar saker och mig själv på mindre allvar. I tonåren trodde jag att jag visste allt, men ju mer erfarenhet man får, desto mer inser man hur lite man vet.

0

svampstaff

2 dec 2008 kl. 12:35

Jaja..Tro vad ni vill.
Har tyvärr mkt.mkt dålig erfarenhet av en del sk.kloka äldre..men strunt samma..Ska ägna mig åt svampen istället.Och ensam med en karl i en hiss, är uteslutet.Gillar inte sånt…

0

Bengt Sandh

2 dec 2008 kl. 13:09

Svampstaff, du borde gå i terapi om du inte redan gör det. Om du inte klarar av att vara ensam med en karl i en hiss så har du lite att jobba med…

Själv är jag nybliven pensionär och är ute och spelar rock’n'roll med bl.a. Rock-Ragge och det ger mig ett liv som är så långt ifrån det liv som fördomsfulle “svampstaff” tror att vi 65+-are lever.

0

Babsan umeå

2 dec 2008 kl. 14:55

Omdet nu ska diskuteras ålder i detta forum,så vill jag först tacka Hasse i Hörby för kommentaren, sedan tycker jag att alla åldrar är intressanta. Jag umgås gärna i sällskap där det finns unga och mellanålders. Det är innehållet i varje enskild individ som räknas. Därför kan vi alla mötas och skratta tillsammans. Vi ger varandra så mycket tillsammans vi olika typer.Men ondska bör ej finnas med.Så tycker jag.

0

Jonnie

2 dec 2008 kl. 16:50

Vad jag tror du behöver Svampstaff, är ett “riktigt” arbete och då gärna med arbetskamrater som har lite blandade åldrar.

Då slipper du självgott mugga runt ensam med voffsingen i skogen varenda dag och känna dig övertygad om att du själv är bäst på allt..

och då skulle vi andra (åtminsone NÅGON dag i veckan) slippa dina åsikter och tyckanden här på forumet vilka stundtals verkar direkt infantila och ofta har ett sting av avsaknad av respekt för andra människor,,,

Om du höll dej till lite fina bilder och trevligare inlägg fick du betydligt fler supportrar på forumet… hoppas

Jonnie.. (60-talist)

0

Populärmusik, ej bara för yngre!

RasBohlin

2 dec 2008 kl. 17:57

Vad roligt att du spelar musik Bengt! Själv är jag tjugofyra år gammal och yngst i mitt band, han som är äldst är nog iallafall sextio (har inte frågat), och en underbar människa! Trevligt med någon sorts “fadersfigur” i bandet, speciellt om man som han turnerar jorden runt med eliten inom reggaemusiken! När han har något att säga blir det genast knäpp tyst och alla lyssnar…

0

Och vilken dag?

svampstaff

2 dec 2008 kl. 19:23

Den här veckan har jag varit uppstudsig då???
Däremot har jag bidragit med runt 50 bilder på fina svampar!
Sen springer jag i skogen när jag är ledig från mitt nattjobb! Bland flera hundra människor på ett sjukhus bl.a???
Jonnie klok kanske anser/tror att alla människor jobbar på dagarna?
Men ska härta ner mig lite, för att anpassa mig till systemet, där man ler och bockar åt allt..det blir finemang det.

0

Och vilken dag?

RasBohlin

2 dec 2008 kl. 23:09

Jag tycker det är trevligt och att titta på dina bilder svampstaff! Och lärorikt när arterna räknas upp, fortsätt för all del att posta dem! Men jag kan av erfarenhet säga att den lite äldre generationen inte brukar uppskatta när vi yngre uttrycker missnöje över dess liv och leverne… Jag får väl erkänna att jag har lite förutfattade meningar om vissa generationer jag också, och då syftar jag inte främst på fyrtiotalisterna… Jag väljer dock att vädra dessa fördomar i väl valda sällskap så att berörda inte behöver ta illa upp, för människor brukar ju för det mesta föredra att inte rätta sig efter andras åsikter! Det gäller ju även mig har jag märkt… ;)

0

Och vilken dag?

svampstaff

3 dec 2008 kl. 00:23

Du har så rätt Ras:)...Man kan aldrig påvisa att en generation har fel!!
Jobbade ihop med en 40-talist, delägare i 10år bl.a..
Och försök få rätt? i någonting!Nä så kan vi inte göra?så kan du inte säga?Hans ideer var utmärkta, medans mina var kass.Sen när jag drog mig ur gick firman i konkurs efter en kort tid:) För han trodde på sina uråldriga ideer!!
Vi har aldrig pratat med varann sen den tiden..bara hatar det beteendet (besserwisser)..räcker att åka på en charterresa till spanien typ.Så ser man vilka som klagar mest på reseledarna, vilka som ska först på bussen,mm mm har 10000 upslag på dåligt beteende av äldre sk.förda mäniskor…

0

Och vilken dag?

Bengt Sandh

3 dec 2008 kl. 01:13

Lägg av svampstaff! Ditt beteende är värre än allt du räknar upp. Du är en skam för DIN generation!

0

Sussie

3 dec 2008 kl. 02:19

Jag är född 1970 och jag tycker att vi yngre kan lära oss något från de som är äldre här. Klanka inte ner på dem som är 30-60-talister såvida de inte klagar på oss som är yngre. Säkert kan alla lära sig något av varandra. Det har jag gjort åtminstone. Sluta med sådant trams!! Detta är ju bara att starta bråk för ditt eget höga nöje!! Vi andra (de flesta)tycker det är bra att få råd och hjälp vad gäller svamp, m.m.. Sluta med de här fjanterierna!! Var seriös!!
Mvh //

0

tolerans - musik mmmm

Bo E

3 dec 2008 kl. 12:08

Blev väldigt nyfiken på vilken reggaeartist RasBohlin spelar
tillsammans med!

Tänker osökt på Tony Ellis, och minns honom både från 70-talet och för ett par år sedan då vi spelade som förband till hans band och jag fick låna hans stärkare och pedaler….mycket trevlig var han!
Bara en gissning men vilka reggaestjärnor finns i Sverige förutom han och Peps Persson?

I övrigt tycker jag vi ska ha stor tolerans med varandra här på forumet, ung som gammal, fotograf eller bara glad skogsvandrare.

Det är så enkelt, man behöver ju inte läsa ALLA sura inlägg och reta upp sig på dem!

0

tolerans - musik mmmm

RasBohlin

3 dec 2008 kl. 12:49

Jo, Bo! Han jag talade om heter Renford Bailey (gitarrist), och är bosatt i London och i St.Thomas, Jamaica. Han befinner sig alltså inte i Sverige utan vi flyger hit honom när vi skall spela, kan tyckas onödigt dyrt och opraktiskt, men hans personlighet och professionalitet väger upp nackdelarna med god marginal! Sedan har han ju kontakter överallt vilket är bra när man skall ta hit utländska artister. Vi skall till exempel antagligen backa en av Jamaicas stjärnor inom modern reggae nu på vårvintern, men jag nämner inga namn för det arrangemanget är inte klart än… ;)

0

tolerans - musik mmmm

Bo E

3 dec 2008 kl. 12:58

Trevligt!

Vore intressant att höra er, men jag tror tyvärr att Örebro har ont om reggaescener just nu.

Det fanns en musikintresserad krögare här för några år sedan då bl a Tony Ellis spelade här, men nu bygger de bara om alla gamla krogar i stan till lyxlägenheter!
Riktigt trist!

Har ni nåt på Internet?
Vi jobbar desto mer i replokal och studio här nu….och lägger ut på myspace efter hand.

0

tolerans - musik mmmm

RasBohlin

3 dec 2008 kl. 13:27

Det finns tyvärr inget vettigt på internet i nuläget, men om du mejlar mej på ras_j@musician.org så skall du få ett litet smakprov!

0

tolerans - musik mmmm Bo E

Eva Kr

3 dec 2008 kl. 13:34

Tony Ellis har jag dansat med! På Marqurells (om det stavas så?) i slutet av 80-talet.
Han spelade med nåt band där och vi ynglingar bara gled förbi. De andra gick vidare men jag och en kompis stannade kvar en stund för att lyssna. Vips befann jag mig på dansgolvet med någon som senare visade sig vara Tony Ellis :) Och pumpsen fick jag leta reda på efteråt.. haha

Det var en väldigt spontan och ljuv sommarkväll som jag sent ska glömma. Ya man!

0

musik mmmm Bo E

Bo E

3 dec 2008 kl. 14:06

ha ha!

Ja han var väl här några gånger både under 70-80-talen.
Jag minns mest att Bosse Skoglund och Hasse Larsson spelat med honom, gamla favoriter med örebrobakgrund!

Dansa kunde han säkert oxå!

Markurells vet jag dock inte vad det var annat än ett matvaruhus typ ICA som uppkallats efter Hjalmar Bergmanfiguren.
Men det är ett vanligt namn på olika företeelser här i stan!

keep on dancing!

0

musik mmmm Bo E

Hasse i hörby

3 dec 2008 kl. 15:54

Bosse Skoglund..Denna gudabenådade trummis.Jag såg honom i helsingborg på 70 talet när han lirade med peps.Högst 150 personer i lokalen men vilket gung.

0

musik

Bo E

3 dec 2008 kl. 16:05

En favorit hos alla trummisar jag känner o fler därtill!
Hörde att han återhämtat sig efter en tids sjukdom och är på gång igen!

Trevligt!

0

musik

Hasse i hörby

3 dec 2008 kl. 16:25

Absolut.Världen vore inte den samma utan hans oefterhärmliga trumvirvlar på kaggarna.

0

Löjliga inlägg behövs inte kommenteras

Nilla59

3 dec 2008 kl. 16:38

Igentligen skall väl ett sådant här inlägg tigas ihjäl. Det är ju så dumt så det är inte något att lägga kraft på. Mitt råd är att helt enkelt inte bry sig om sådana här löjliga inlägg.

0

musik

RasBohlin

3 dec 2008 kl. 17:26

Bosse måste väl vara Sveriges främste blues/reggaetrummis i sin generation! Sedan är ju hans mimik när han spelar alldeles obetalbar den också!!!

0

musik

Värmdöbo

3 dec 2008 kl. 17:55

Här hemma älskar vi Peps (och givetvis Bosse också), ett musikaliskt under är han banne mig den goe gamle Peps.

0

musik

RasBohlin

3 dec 2008 kl. 18:45

Då har du förstås sett till att köpa det senaste albumet “Äntligen”?! Ett oerhört bra album, med undantag för endast en låt tycker jag…

0

musik inte löjligt för mig

Bo E

4 dec 2008 kl. 11:11

Om vu nu ska fortsätta med “löjliga” inlägg så var Peps faktiskt mitt första möte med svensk blues, just när jag börjat fuska lite på munspel efter att ha fallit för Sonny Boy Williamsons oefterhärmliga sound.

För mig är musik inte löjligare än svamp, men visst, ämnet hör kanske inte hemma här, men är det lågsäsong så skulle vi ju tillåta oss att fara iväg lite i ämnesvalet!

0

Hasse i hörby

4 dec 2008 kl. 19:06

Då jag tycker mig märka att vi har ett par reggae älskare här på forumet så vill jag passa på att slå ett slag för mina absoluta favoriter.Nämligen Steel Pulse från birmingham england.Otroligt bra gung..Lyssna på vilken som helst av deras 4 första album.

0

Enelie, Linköping

4 dec 2008 kl. 20:52

Jag är ingen direkt reggae-fan men Steel Puls känner jag igen. Jag har haft en skiva med dem någon gång och tyckte att de var bra.

Jag har däremot en gammal vinyl med Black Uhuru. Någon som känner till dem?

0

svampstaff

4 dec 2008 kl. 21:01

Musik är inte löjligt!
Lika viktigt som natur och svamp, eller fiske.Utan musik vore livet torftigt, sen att man har olika musiksmak är en annan femma.
Själv är jag såld på “kent” bl.a men så är jag ju yngre oxå..

0

/vem tog kantarellerna?

4 dec 2008 kl. 22:02

ni reggeafantaster, brukar ni va på reggaefestivalen i uppsala? trots att jag bor här lyckas jag aldrig ta mig dit…men man kanske borde göra det nästa gång..
ni 40-talister går gratis, så ni vet ;)

annars gillar jag synt å hårdrock.
lite udda kombination kan man tycka men men…

0

Enelie, Linköping

4 dec 2008 kl. 22:07

Smaken är ju som baken men “Kent” är nog lite för mesigt för mig trots att jag är gammal och mossig;)
Tacka vet jag Patti Smith, Chemical Brother´s, Lucky People Center, The Ark m fl

0

svampstaff

4 dec 2008 kl. 22:14

Kent!är kult! sen gillar jag mats ronander,simply red,bryan adams, seal,inxxs,mark knopler,dire strats,lenny kravitz….

0

Enelie, Linköping

4 dec 2008 kl. 22:19

Wilmer X är kult!
och Philemon Arthur and the Dung.

0

vem tog kantarellerna?

4 dec 2008 kl. 22:36

jag har lite kluven inställning till kent. deras första skivor är lite bajsnödiga, sen var de mkt bra där ett tag, men nu är de bajsnödiga igen…. jag gillar deras idoler, depeche mode!

0

Inger Janson Tibble

4 dec 2008 kl. 23:03

“Kent!är kult! sen gillar jag mats ronander,simply red,bryan adams, seal,inxxs,mark knopler,dire strats,lenny kravitz….”

Jag visste väl att du var en riktig blöja

0

RasBohlin

4 dec 2008 kl. 23:34

Steel Pulse är ett utsökt band som jag lyssnar på regelbundet, Det lilla jag hört med Black Uhuru (uhuru=people), är väl inte det bästa jag hört men nån bra låt har jag allt hört med dem, får nog lyssna in mig lite bättre!

0

Capleton Live IMORGON!...

RasBohlin

4 dec 2008 kl. 23:39

...på musikens hus i Gbg! OCH JAG FICK INTE SEMESTER!!! Antagligen årets fetaste reggaekonsert i Sverige!
(Endast omkr. 100 förköp kvar i förmiddags…)

0

svampstaff

4 dec 2008 kl. 23:40

Depech mode äfr oxå kult:) fy fan va man dansat till dom:)

0

Enelie, Linköping

4 dec 2008 kl. 23:41

Den LP jag har med Black Uhuru heter “Chill out”. Jag har inte lyssant på den på säkert 25 år men jag tyckte nog att den var bra då i alla fall:)

Jag ska kolla in Youtube och se om jag hittar något med Steel Puls.

0

Enelie, Linköping

4 dec 2008 kl. 23:43

Det finns en Depech Mode bar/disco i Tallin. Det är ett berömt turistmål. Ska vara väl värt ett besök sägs det.

0

svampstaff

4 dec 2008 kl. 23:48

En annan är ju uppväxt med beegees, staying alive, john travolta,mm mm…för mig är DET kult…finns ingen bättre musik:)
Flashdanse..herregud så bra det var..

0

Mossning

4 dec 2008 kl. 23:48

Nu när ni är inne på musik så får väl jag berätta att jag har varit på en hel del stora konserter men Pink Floyd på Ullevi 1994 är det inget som slår.

0

vem tog kantarellerna?

4 dec 2008 kl. 23:50

allvarligt? gör det?!!
till tallinn kan man ju åka färjan ju. vilket himmelrike!!!
dit ska jag åka nångång…å DANSA!!

jippie!! :)

0

Enelie, Linköping

4 dec 2008 kl. 23:55

Vem tog…
Jag hittar inga uppgifter just nu på baren i Tallin men den ska vara rätt känd. Den har varit med i ett reseprogram på TV.

Du får ta en tripp till Riga istället:)

http://www.worldticketshop.com/concerts/depeche_mode_tickets/33228_depeche_mode_riga?gclid=CMnjq9WGqJcCFU4e3godfHR2Iw

0

Enelie, Linköping

4 dec 2008 kl. 23:59

Tack!
Det räcker gott:)
Det var en snabb service.

0

svampstaff

5 dec 2008 kl. 00:06

En fråga??
har ni ens tittat på mina svampar idag?

0

CAPLETON LIVE!!! fre 5/12

RasBohlin

5 dec 2008 kl. 00:17

På Musikens Hus i Gbg!
Glömde inte tala om det för alla hoppas jag! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=mu-X2ui29oY

0

RasBohlin

Enelie, Linköping

5 dec 2008 kl. 00:22

Jag hinner i med i dina snabba ryck:)
Just nu har jag 3 Youtube länkar framme.
Det låter jäkligt bra!

Men Gbg imorgon…nja, en annan gång hoppas jag:)
Jag måste till frissan först och fixa några dreads;)

0

Enelie-Steel Pulse

RasBohlin

5 dec 2008 kl. 00:28

0

Enelie-Steel Pulse

Enelie, Linköping

5 dec 2008 kl. 00:35

Tack igen!
Det verkar bli en sen natt med mycket musik.
Jag visste inte att jag tycke om reggae, men det gjorde jag visst:)

Som du kanske förstår av mina favoriter Patti Smith m fl så brukar jag inte lyssna på sådant här.
En ny trevlig upptäckt och musikupplevelse.

0

enelie å svampstaff

vem tog kantarellerna?

5 dec 2008 kl. 00:43

den går nog att leta på, baren alltså. annars kan man åka på arvikafestivalen å se dem… fast jag känner mej för gammal för sånt… är bara 25, men känner mej som en tant iaf. det är nog svampplockningens fel hehe :)

svampstaff: eftersom du slutat med bilder på matsvamp i drivor så har jag inte tittat så noga på de nya bilderna. är inte intresserad av svamp som man inte kan äta upp…:)  men det e jag det.

0

vem tog kantarellerna?

Enelie, Linköping

5 dec 2008 kl. 00:47

Vänta du bara tills du blir 25+ till då börjar man längta ut till festivalerna igen:)
Man hinner med svampen ändå.

0

Enelie-Jag glömde...

RasBohlin

5 dec 2008 kl. 00:58

...bara denna sagolikt bra riddim!
Fina bilder från Jamaica också! Börjar dra lite i mig att åka dit och hälsa på igen… =)

http://www.youtube.com/watch?v=gclGUCRypb8

0

Enelie-Jag glömde...

svampstaff

5 dec 2008 kl. 01:02

Ni är ursäktade:
kan inte begära att ni ska tycka som jag:)
Sen är även jag en danshunt:)
staying alive och svamstaff går loss! Jag lovar heheheh..

0

Enelie-Jag glömde...

Enelie, Linköping

5 dec 2008 kl. 01:12

Det här låter bra.
Jag förstår att du längtar tillbaks.
Var du där som “vanlig” turist eller spelar du också?
Jag kanske förväxlar dig med någon annan här på forumet. Jag hänger inte med och läser alla inlägg här.

0

Svampstaff

Enelie, Linköping

5 dec 2008 kl. 01:19

Smaken är olika, och tur är väl det:)
Men testa gärna några av RasBohlin´s länkar.
Det är fantastisk musik och jag visste som sagt inte att jag gillade den här musiken så mycket.

Och, Staying alive har jag också dansat loss till många gånger.
Jag är en gammal skröplig tant som bara är 4 år äldre än dig.;)

0

:) Tack Ras

Eva Kr

5 dec 2008 kl. 10:17

schyssta länkar!! Själv är jag ingen reggaefantast men har nån Culture vinyl och lite Marley någonstans. Men ingen vinylspelare.
Är det någon som testat USB-vinylspelarna?

Kul att så många gillar musik och så varierat. Min musiksmak är väldigt bred men jag drar lätt åt rockhållet. Ikväll ska jag dock se ett band som är bra skoj. The Kristet Utseende. Det är således dags för väckelsemöte.
Det ska bli intressant.

0

vem tog kantarellerna i Uppsala?

Bo E

5 dec 2008 kl. 11:09

Hej, uppsalingen med den udda signaturen!

Jag har varit i Uppsala på festivalen en gång som gäst och en gång som medverkande i ett band som spelade där.
The Ancient Bloodlines, tyvärr nedlagda sadan några år.

Tyckte bästa festivalplatsen var ute vid kvarnen. Härlig miljö där!

0

Capleton årets fetaste reggaekonsert i Sverige

Bo E

5 dec 2008 kl. 11:14

Suck….
Det gås alldeles för lite på konserter nuförtiden!

Här i Örebro stannar numera aldrig några(i mina öron)bra artister till längre.

kulturell öken råder…

Sen tycker jag inte vi ska pika varann för att vi hart olika musiksmak! Det är barnsligt!

0

Med risk för att verka tjatig...

RasBohlin

5 dec 2008 kl. 11:18

Länkar till en hel konsert med “the profet” Capleton, som alltså uppträder ikväll på Musikens Hus i Göteborg!!!

http://www.youtube.com/watch?v=mu-X2ui29oY
http://www.youtube.com/watch?v=xQFkzMASRiA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=1xLP17s00ZI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=934HMynYYYk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=w36laxtihfA&feature=related

More fire! Babylon u done now, dem caan stop dis ya one!
BLAZE IT HOT!

0

svampstaff dans

Bo E

5 dec 2008 kl. 11:22

Du skulle säkert gilla Disco Boys, ett riktigt discocoverband som åker runt och gör dedär 80-talshitsen idag live!

Jag är inte inne på den stilen alls, men uppskattar alla bra musiker som gör så bra scenshow som dom.
Halva bandet är gamla exil-örebroare oxå...

0

BLAZE IT HOT!

Bo E

5 dec 2008 kl. 11:27

Nejdå, inte tjatig.
Man behöver ju inte läsa ALLT här om man inte är intresserad.

Tyvärr långt tiill Göteborg, och väldigt fattigt konsertliv på rock- o reggaekanten i Örebro.

Men jag lyssnar till P3 rytm varenda fredag jag inte spelar själv!

0

BLAZE IT HOT!

Enelie, Linköping

5 dec 2008 kl. 20:02

Inte tjatigt.
Det är bra länkar som du förmedlar.
Jag tackar och tar emot.

0

SV

18 dec 2008 kl. 11:37

Vilket sjukt forum. Det här är värre en barnens chatsidor.

sv född 1963 !

0

Soppen

18 dec 2008 kl. 12:25

Hej hopp Svampsoppp
Jag har kikat runt lite på olika forum denna vecka.
Du påminner mig om en kille som jag sett till på dessa forum för kanske något år sedan. Han snackade också en massa skit om 40- talisterna pga att han var förbannad på sin farsa.
Men då under annat nick!
Men likheten finns. :))))))))
Så jag tror faktiskt att det är du. Likasså var han väktare och satt och bräkte om ett sjukhus och en sin följeslagare hunden.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone