0 406 visningar

8 svar

Favorit i repris

Enelie, Linköping

28 nov 2008 kl. 23:14

Det här är en utav mina favoriter och den dyker upp lite var som helst, Vedmussling.
Den är en fröjd för ögat både när det gäller färg och form.

Vilka är era ögonfröjdsfavoriter?

0

svampstaff

28 nov 2008 kl. 23:38

Oj det finns så mkt vackert.Men om JAG får välja, så är det här mina tre, som får upp min puls en smula..

0

Enelie, Linköping

28 nov 2008 kl. 23:43

Den där Ostronmusslingen skulle jag gärna hitta någon gång.
Jag får njuta av den på bild så länge.

0

Robban O-hamn

28 nov 2008 kl. 23:50

Då ska du få två av mig med Enelie.
Hittat i år med stor hjälp av JAS.

0

Enelie, Linköping

29 nov 2008 kl. 00:05

Tackar, tackar!
JAS verkar vara en fena på Ostronmusslingar. Jag kommer ihåg alla hans bilder från förra vintern. Han hittade ju precis hur mycket som helst.

0

NadaL, Umeå

29 nov 2008 kl. 10:49

Har är min bidrag:

0

Nilla59

29 nov 2008 kl. 12:54

Jag måste hålla med Enelie att vedmussling är otroligt vacker. Men jag skickar med en bild på en underbar boksopp som jag fotade i Väggereds dalar i september.
Sen måste jag säga att nästan all svamp är vacker.
Här på guiden finns en del jätteduktiga fotografer som kan fota en slemsvamp så det blir vackert.

0

Flammulina favorit

gunhild i Kåddis

29 nov 2008 kl. 13:25

Mitt öga njuter ofta och mycket av flammulinan den finns ju också när de flesta andra har förbleknat har faktiskt glatts åt dem i dag fast det var 12 minusgrade och snö.

Vinterskivling

0

Flammulina favorit

Tina Nordberg Kolsva

29 nov 2008 kl. 13:28

Vilken underbar tråd, vad mycket njutbart vi ska få om alla sätter ut sina favoriter. Mycket vackert.
Tack.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone