0 495 visningar

17 svar

Är förbannad!

Robban O-hamn

1 dec 2008 kl. 16:45

Har bytt från viasat till canal digital. Ett jädrans tjat från fru och barn att få i gång skiten, det är ju julkalender. har suttit två jäv,, kvällar nu och skruvat vridit och snurrat på den satans tallriken.
Frun vansinnig på min brister i tekniskt kunnande. När det visar sig
att hon inte kan söka på dekodern.
Skilsmässa har aldrig varit så nära.

0

Lena M

1 dec 2008 kl. 17:02

Ja så det kan bli !
Påminner mig om när vi skulle tapetsera för många år sedan, han ville göra på sitt vis, jag på mitt.Det osade svavel vill jag minnas men allt lugnade ner sig så småningom.Hoppas att ni också löst problemet :o)  !

0

Robban O-hamn

1 dec 2008 kl. 17:21

Det kommer ljud och bild så det börjar bli lungt nu.

0

Stina i Luddvilka

1 dec 2008 kl. 17:30

Släng ut TV:n och umgås istället. TV är ett gift för att vi skall hålla oss lugna. Tänk den tid då vi pratade med varandra. Nu skall det hyschas så fort Idol-Gustav skall säga något djupt och viktigt.

0

Stina i Luddvilka

Värmdöbo

1 dec 2008 kl. 18:00

Håller inte med alls, det ena behöver inte utesluta det andra, med lite sunt förnuft kan man nog klara av att både ha TV och prata med varandra.Det sänds en del riktigt bra program som inte alls är fördummande eller förslöande utan tvärt om upplysande och intresseväckande….

0

Stina i Luddvilka

svampstaff

1 dec 2008 kl. 19:05

Skicka upp tanten till tallriken istället:)
Det gjorde jag! Eftersom dom är mera för finlir kvinnorna..Sen funkade det..

0

Hasse i hörby

2 dec 2008 kl. 08:54

Kanske en boxer vore lämpligare..Bara till att koppla ihop sen självsöker den upp rubbet.+ man slipper en disk på kåken.

0

Lilla My

2 dec 2008 kl. 12:49

Tänk vad många barn man skulle ha om det inte vore för tv:n…

0

Eva Kr

2 dec 2008 kl. 12:52

Ha ha haa.. Hur gick det Robban?
Jag hade samma problem - men jag var på din frus sida om eländet.

I snöyra och -15 satte min dåvarande pojkvän upp min canal digtal parabol och i ett antal timmar försökte vi få den att fungera. Tillslut ledsnade han och jag hade gjort en smaskig middag så vi satte oss att äta. Allt lämnades “på” där uppe. När vi kommit till kaffet hördes ljud från övervåningen (där TVn är) och helt plötsligt var allt igång.. Av sig självt!

HURRA för Canal Digital =)

0

svampstaff

2 dec 2008 kl. 12:54

Barn? nä det räcker!
Men vi skulle säkert ha färre överviktiga och fler svampbilder tror jag…häromkvällen spelade jag o sambon genispelet istället för dumburken, riktigt kul faktiskt:)
Finns det nåt svampspel tro?

0

Jan A, Uppsala

2 dec 2008 kl. 15:41

0

stisse/mjölby

2 dec 2008 kl. 15:55

hej robban!.jag tror att digital tv fick sitt absoluta genombrott någon gång på 60-talet när sjökvisten gjorde entre i åsa-nisse filmerna.han gled runt i den vedervärdigaste keps som någonsin tillverkats.men å andra sidan höll han säkert hela småland med parabol-tv.

0

svampstaff

2 dec 2008 kl. 19:48

Hade störningar nu på Tv:n pga. regnet:(
Jag skriver ju inlägg på guiden, och sambon klättrade upp på stegen, och torkade av huvudet! parabolhuvudet:)

0

Svampsmurfen

2 dec 2008 kl. 20:40

“Finns det nåt svampspel tro?
/svampstaff”

Ja, faktiskt. Ett kortspel som heter “Svampspelet” som går ut på att samla svampfamiljer.

0

svampstaff

2 dec 2008 kl. 21:02

Min sambo förstår inte idén med ett svampspel:(...men jag får vara glad att hon alltid vill följa med ändå..ut i skogen alltså..

0

Skogs Mulle

2 dec 2008 kl. 23:23

Bra julklapp de där svampspelet :)
finns även som fågelspel & svenska växter….
http://www.naturskyddsforeningen.se/butiken/for-barnen/spel—pussel/

0

Sussie

3 dec 2008 kl. 02:24

Ta dit en teknisk kunnig person så slipper ni gruff i hushållet. Alla är ju inte födda till att vara en tekniker. Be annars henne att fixa grejen om hon nu har mage att klaga på sin man som kanske inte kan det.
Mvh//

0

Robban O-hamn

3 dec 2008 kl. 22:04

det går som det ska, tur att jag inte sitter där nu. Här har det börja snöa precis-

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone