En får tacka Gudrun (stormen) som fällde 100-tals megaaspar bl.a en bit från mitt hus, intill Vättern.Äsch tar med kameran var dag, när jag ändå släpar runt på jycken:)
Två flugor i en smäll…Fast man vet ju inte vad man fotar än hehe..sket samma! Men fint är det än i skogen, och skönt.
Att svampstaff har blivigt svampbiten är det ju inget att tveka på. Mycket hittar han oxå men om jag inte minns fel så ränner han ju en del i skogarna. Mycket fina bilder, lite rödstick i en del med tjusigt ser det ut. Robban, inte är det slut med svampen men några kalla veckor så isen la sig och lite angel vore inte helt fel. Det är säkert 25 år sedan sist för min del, så det får väl bli svamp ändå då:)
Tråkigt utan isar.
För många år sedan pimplade vi på en tjärn 1:a maj här i Arvika. Mycket fin och solig vårdag så vi kunde sitta i linne och sola samtidigt. När vi skulle i land på eftermiddan så fanns det ingen is kvar vid strandkanten, - en i sällskapet fick offra sig och vada in för att hitta nåt för oss andra att balansera på. Kul hade vi i alla fall!
Här i Örebro har nu oxå all snö försvunnit.
Det är runt +2 men sen helgen har det skvätt regn varje dag.
I fredags faktiskt sol och då var jag ute och letade vinterskivling. Det blev faktiskt rapport på guiden!
Nu hoppas jag bara på hyfsat väder till lördan så man kan komma ut igen….
“skogsabstinens” och ledvärk just nu…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.