0 305 visningar

15 svar

Annat bööös från idag..

svampstaff

1 dec 2008 kl. 20:32

Lite smått o gott från eftermiddagen..

0

svampstaff

1 dec 2008 kl. 20:33

Det röck bra i avtryckarfingret idag…igen!

0

svampstaff

1 dec 2008 kl. 20:34

Nu har det ryckt färdigt för ett par dar:(

0

Robban O-hamn

1 dec 2008 kl. 21:11

Var tusan hittar du allt Svampstaff.
Känns som jag lagt svampen på hyllan för i år. Väntar nu bara på is så jag kan gäddmeta.

0

svampstaff

1 dec 2008 kl. 21:13

En får tacka Gudrun (stormen) som fällde 100-tals megaaspar bl.a en bit från mitt hus, intill Vättern.Äsch tar med kameran var dag, när jag ändå släpar runt på jycken:)
Två flugor i en smäll…Fast man vet ju inte vad man fotar än hehe..sket samma! Men fint är det än i skogen, och skönt.

0

svampstaff

1 dec 2008 kl. 21:16

Isfisket känns mer och mer avlägset för varje år som går:(
Förr 80-talet, så började vi alltid pimpeltävlingarna 1 november???
Nu finns det ju inga isar längre…Men det gynnar säkert svampen istället:) med milda vintrar…

0

"JAS" Helsingborg

1 dec 2008 kl. 21:20

Att svampstaff har blivigt svampbiten är det ju inget att tveka på. Mycket hittar han oxå men om jag inte minns fel så ränner han ju en del i skogarna. Mycket fina bilder, lite rödstick i en del med tjusigt ser det ut. Robban, inte är det slut med svampen men några kalla veckor så isen la sig och lite angel vore inte helt fel. Det är säkert 25 år sedan sist för min del, så det får väl bli svamp ändå då:)

0

svampstaff

1 dec 2008 kl. 21:27

Jodå visst är jag biten:) och nyfiken…Men måste skaffa en bättre kamera för närbilder:(
Det här duger inte!Tror jag hittade sån där cinnobersvamp oxå idag?Men så jä...a suddiga bilder:(
Man SKA röra sig mkt. i skogen..det anses sunt och nyttigt:)

0

Isfiske

gunhild i Kåddis

1 dec 2008 kl. 22:52

Jag åt öring i går fångad på is och det var jättegott!

0

Isfiske

zingo

1 dec 2008 kl. 23:58

Tråkigt utan isar.
För många år sedan pimplade vi på en tjärn 1:a maj här i Arvika. Mycket fin och solig vårdag så vi kunde sitta i linne och sola samtidigt. När vi skulle i land på eftermiddan så fanns det ingen is kvar vid strandkanten,  - en i sällskapet fick offra sig och vada in för att hitta nåt för oss andra att balansera på. Kul hade vi i alla fall!

0

Isfiske

Bo E

2 dec 2008 kl. 11:12

uj vad man längtar ut i skogen när man ser svampstaffs bilder…

ser ut att vara tämligen snöfritt o fint där du fotat.

0

Isfiske

svampstaff

2 dec 2008 kl. 12:30

Snö???
Nope, har varit barmark länge nu och 3-6+...och massor av svamp:)
Faktiskt riktigt roligt att fota, utan att behöva släpa hem en massa..

0

snöfritt

Bo E

2 dec 2008 kl. 12:37

Här i Örebro har nu oxå all snö försvunnit.
Det är runt +2 men sen helgen har det skvätt regn varje dag.
I fredags faktiskt sol och då var jag ute och letade vinterskivling. Det blev faktiskt rapport på guiden!

Nu hoppas jag bara på hyfsat väder till lördan så man kan komma ut igen….
“skogsabstinens” och ledvärk just nu…

0

snöfritt

svampstaff

2 dec 2008 kl. 12:43

Jobbar ju natt, så många lediga dagar blir det:)
Sen är det ju tur man har hunden att skylla på, när man jämt ränner i skogen:)

0

snöfritt

Bo E

2 dec 2008 kl. 12:47

Behöver inte nåt att skylla på för att gå i skogen, däremot måste jag skylla på väder eller jobbet för att INTE gå i skogen.

0

snöfritt

svampstaff

2 dec 2008 kl. 12:50

Är väl sambon som anser att jag fått svamp i hjärnan bara:)..Finns ju annat här hemma som skulle behöva ses om?
Men hunden måste ju ha sina lååånga promenader jue..

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone