0 449 visningar

14 svar

Dagens skörd :)

"JAS" Helsingborg

4 dec 2008 kl. 15:58

En runda i skogen gav en hel del Ostronmussling som vanligt och faktiskt 0,5 lit. Trattisar i utmärkt skick :) Det kommer mer senare i kväll.

0

Bo E

4 dec 2008 kl. 16:22

grattis till fortsatt säsong!

häruppe i närke har det snöat inatt…

suck…

0

GretheF Skåne

4 dec 2008 kl. 16:37

Vilken skörd, jag så ostronmusling i går mitt i stan,  dom så för bedrövliga ut

Grattis

0

"JAS" Helsingborg

4 dec 2008 kl. 19:40

Det snöade här inatt och senare så kommer det bevis på det, det var fruset i marken och ett litet vitt puder täckte den samma. En del O-musslingar hade en ishinna på hatten som jag fick ta bort men de är lika fina för det. Nu kommer en del bilder på om de får stå ifred och det inte blir för jäkla kallt över 10 dagar så blir det nog en 30kg att ta hand om om ett par veckor :))

0

svampstaff

4 dec 2008 kl. 19:43

Här är det mkt. ont om ostronmusslingar:(  :(
Hittade visserligen en del bleka idag, som finns på bild:)
får nöja mig med det.Men lite avis är jag på er i skåne..

0

Gula

4 dec 2008 kl. 19:43

Väldigt läckra bilder JAS !!!!

0

GretheF Skåne

4 dec 2008 kl. 20:03

Var det där jag var?????????????

0

Nilla59

4 dec 2008 kl. 21:04

Grattis JAS vad härligt att plocka fin svamp den 4 december. Hoppas resten står sig så du kan ut och skörda mer.

0

Grattis JAS!

RasBohlin

5 dec 2008 kl. 21:09

Tror du man kan hitta dem i Bohuslän fortfarande? Du får gärna tipsa om i vilken typ av skog jag skall leta i så fall! Den verkar ju tåla lite minusgrader…

0

RasBohlin

"JAS" Helsingborg

6 dec 2008 kl. 00:56

Här hittar jag dem på död bok boklågor, stubbar och grova uppsågade bokstockar och dito alm men till 90% på bok. Visst de tål en hel del minus, vi hade ner till 8g och minusgrader i 5 dagar förra veckan och det har inte påverkat dem. När jag var ute i torsdags var det is på de första jag plockade. lycka till med jakten & musiken. När jag byggde scener kallas jag för “gaffa maan” :))

0

stisse/mjölby

6 dec 2008 kl. 07:33

stort grattis jas!.här i östergötland hittar jag inga alls trots idoga försök.

0

Tina Nordberg Kolsva

6 dec 2008 kl. 11:07

De är verkligen vackra och ser så goda ut. Har aldrig hittat dem i mina trakter.

0

Gaffa-gaffa!

RasBohlin

6 dec 2008 kl. 11:15

Ja då får jag väl ut och våldföra mig på naturreservaten här omkring, man får inte plocka vedsvamp i dem egentligen…

På tal om gaffa…

“När Partillo dämpar virveln tar han gaffa!
Danjelsa lagar byxorna med gaffa!
Gillis fixar mickstativ med gaffa!

Gaffa-gaffa hör nu va´ vi säg!”

“Norrmännen kallar den för rallytejp
det är den beste tejp som dom vejt
en dan tejp den gå´ aldrig bejt…”

“Om du är en roddare
trummis eller hoppare ta
alltid med dej gaffatejpen
den kan alltid rädda dej,
om du är en mixare
dj eller trixare
glöm alla bekymmer gaffa-
tejpen kommer fixa det.
Lagare! Silvertejpen
kommer att behaga´re!
starkare än kryptonit ja
dynamit är svagare jag
lovar dig nitroglycerin kan inte spränga det,
lagar du med gaffa blir det starkare och STARKARE!”

-P-Danjelsa

0

Gaffa-gaffa!

"JAS" Helsingborg

6 dec 2008 kl. 13:09

Kul, ditt inlägg kommer jag att spara och dela ut till scenmästaren så han vet att uppskatta mig. Det är så att som du vet så är gaffa guld värt ibland så jag tar alltid ansvaret för den och så gömmer jag ett par rullar och när jag hör en desperat stämma som frågar efter gaffa så brukar jag eller någon som “vet” - Ropa på “Gaffa maan” och så är jag där med en rulle :))

0

Länken...

RasBohlin

6 dec 2008 kl. 14:42

...till han som skrivit gaffa-texten jag tagit delar ur i mitt inlägg ovan…

http://www.youtube.com/watch?v=Si5HDxvtBGw

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone