0 430 visningar

19 svar

min hobby

klas jaederfeldt

4 dec 2008 kl. 16:00

en av mina hobbisar förutom svamp var med i Länstidningen i Söder4tälje i går

0

GretheF Skåne

4 dec 2008 kl. 16:39

Hej Klas
Har du varit på beredskabs museet utanför Helsnigborg dom kanske vet hur du får tag på ett sådant 6 blus som du sökar

0

GretheF Skåne

4 dec 2008 kl. 16:39

Helsingborg ska det vara

0

Helena i Lund

4 dec 2008 kl. 18:17

Hur gamla grejer är det du letar efter Klas? Det finns ju ett militärmuseum på gamla regementet i Ystad också, och en aktiv militärhistorisk förening om jag inte har helt fel. Men det kanske du har på närmare håll?

0

Inte min hobby

svampstaff

4 dec 2008 kl. 19:27

Dom här har jag sparat från min farfar..Har alltid undrat vad det varit?

0

Inte min hobby

svampstaff

4 dec 2008 kl. 19:34

Ska vi byta grejor med varann?
Jag får bra svamplitteratur, så får du sprutorna…

0

Inte min hobby

klas jaederfeldt

4 dec 2008 kl. 21:21

har ingen annan svamplitteratur att byta med än CD skiva på sista korrekturet på tickboken

0

Inte min hobby

klas jaederfeldt

4 dec 2008 kl. 21:22

den stora går på Bensin den lilla på fotogen om du lurar på att starta dem

0

tack alla

klas jaederfeldt

4 dec 2008 kl. 21:23

men jag tror att museer håller hårt i sina grejor, det blir att leta vidare på loppisar

0

tack alla

svampstaff

4 dec 2008 kl. 21:29

byter gärna mot CD:n på tickor:)
då tickor intresserar mig mer o mer…
maila mig din adress. så skickar jag sprutorna! sen kan du skicka mig CD:n…
rfredriksson62@spray.se

0

Enelie, Linköping

4 dec 2008 kl. 23:05

Vist är det roligt med loppisar!
En kul hobby som du har.
Om man lyckas hitta “riktiga” auktioner på landet så brukar det finnas en hel del fynd.
Om inte annat så är det väldigt trevliga tillställningar.

0

svampstaff

4 dec 2008 kl. 23:11

Loppisar är kul:)

0

Eva Kr

5 dec 2008 kl. 10:26

Jag är rädd för blåslampor :) Men jag gillar din tröja!

0

Eva

klas jaederfeldt

5 dec 2008 kl. 10:42

det finns spec,papper me plast som man kan trycka i en skrivare, sedan stryker man på motivet på en tröja, hilderna på tecknade svampar kan du sno på min hemsida
http://www.jaederfeldt.com/~klas/

0

Eva - Klas

Eva Kr

5 dec 2008 kl. 11:55

Ett bra sätt att få vara “själv” om något. Ska nog ta och spana in dessa papper. Tack för tipset!

..du kan ju få en Eva-tröja om du vill? Som utbyte mot svampbilder.

0

Eva - Klas

Boman

6 dec 2008 kl. 13:38

Det där “pappret” finns bla på gubbdagis, Claes Olsson alltså. Det heter “T-shirt transfer” och finns för olka typer av skrivare. Håller tyvärr inte speciellt bra för slitage;-( men är kul att tex ge bort.

0

Eva - Klas

klas jaederfeldt

6 dec 2008 kl. 17:01

pappret finns i pappershandel, i början så misslyckades jag, man bör ha en ny tröja som man tvättat 2 ggr, vidare skall man stryka fast bilden på tröjan med ett hårt underlag (handuk på skrivbord, strykbräda är inte bra,) när jag gjort så ,så har de sista trycken suttit bra

0

Svamptröja

Nilla59

6 dec 2008 kl. 17:30

Det där tipset skall banne jag också anamma. På Panduro hittar jag “T-shirt transfer” som det heter där för 126 kr/5 st ark. Finns det billigare i bokhandeln tro?

0

Svamptröja

Irene A

6 dec 2008 kl. 17:38

InkClub säljer 10 ark för 99:-

0

Svamptröja

Nilla59

6 dec 2008 kl. 17:55

Oj det var billigt tack för tipset.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone