0 387 visningar

11 svar

I kräftans vänkrets.

Bo Reyer

5 dec 2008 kl. 19:00

Rött är ju julens färg så dessa bilder kan kanske passa. Den förra tråden om mina skurkstreck spårade tyvärr ur, men det var inte jag som startade den, men när den började bli lite smårolig kunde jag inte låta bli att haka på. Därför startar jag denna som förhoppningsvis slipper personangrepp!

bild 1:  Ännu inte död men snart död. Bild 2: Lillklas och Storklas. Bild 3: Perfekt skrivbordsunderlägg!

0

Gula

5 dec 2008 kl. 19:48

Oj!!! Det såg smaskigt ut!!!  :-D))

0

stisse7mjölby

5 dec 2008 kl. 20:17

mycket läckert!.vilka bjässar!.

0

I Bo Reyers vänkrets

Margit

5 dec 2008 kl. 21:37

Din förra tråd, en hyllning till dig i diktform jag skrivit, om alla brott du bedrivit!
I´m your fan!

0

Robban O-hamn

5 dec 2008 kl. 23:51

Ett redigt fint ex av signalkräfta Bo. Även sådana bjässar är ovanliga
signalen. Har du eget vatten?

0

"JAS" Helsingborg

6 dec 2008 kl. 00:13

Vilken tur att det finns de som äter dessa jättar, då blir det fler små romfylda honor till mig :) . Vägde du och mätte den? mitt rekord är 24cm, tyvärr hade jag ingen våg i stugan, Linderödsåsen, Årryd, Vramsån tagen på eget vatten men plockad för hand med ficklampa viket inte är tillåtet?

0

Bo Reyer

6 dec 2008 kl. 04:28

Margit! Jag hann ta del av dina inlägg innan allt raderades. Hoppas att du fortsätter skalda om ditten och datten på forumet! Ha en trevlig 2:a advent!

0

Bo Reyer

6 dec 2008 kl. 09:32

Robban! Jag har inget eget vatten, men jag tar sporadiskt för mig av kommunens emellanåt. Det gäller att inte ta sig vatten över huvudet!!!

0

Robban O-hamn

6 dec 2008 kl. 10:14

Jag tycker du gör rätt Bo. Även jag tar mig friheter på komunal/statlig mark. Ser det lite som skatteåtebäring.

0

Hanzzon

6 dec 2008 kl. 10:32

Bo var hittar du dessa fina exemplar? I dammarna eller Långforsen?
Själv har jag sett att det finns stora fina ex av dem i brottet vid Finntorpet.
Mvh

0

Bo Reyer

6 dec 2008 kl. 17:23

Hanzzon! De du sett i finntorpsbrottet bör vara flodkräfta, då detta bestånd fanns för ca 20 år sedan. I annat fall har någon illvillig satt ut signalkräftor, resistenta mot pesten vilka nu har tagit död på det ursprungliga beståndet.

0

RasBohlin

6 dec 2008 kl. 17:26

Det är väl närmast en välgärning om man fiskar upp “pestkräftorna” så mycket man bara kan eller?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone