Bra svar Irene A! Frågar man dumt så:)) Nej det är så att jag kollade med de 30tal bilder som jag har på Svedticka och inget liknar ju “Klumpen”, så därför undrade jag om det var något specifikt du tog på, du har så klart sett några fler än jag. Tackar och bockar och ha en trevlig lördagskväll.
Jag menar Vinterhättor Hans v E men jag såg inte felet fören det var för sent. Men ok, vad tror du om de andra då, ja de med snö på är så klart ingen lätt sak, de 2 första bilderna går de mer i grå-blått medan de andra går i mer brunt. Jag får kolla dem oxå i nästa vecka.Tack så länge Hans.
Här kanske är rätt plats att flytta min “hättfråga” till då!
Hittade i söndags något som jag provisoriskt kallade “gråhätta” men den fanns inte med bland hättorna i databasen.
Jag har nu kollat igenom de flesta tänkbara i databasen men ingen stämmer helt.
Den växte på ek, hade en klockformad hatt i gråviolett nyans ungefär stor som toppen av ett pekfinger.
Foten var lång opch mörkare grå, broskig.
Doftade lite “gurka” och hade en liknande vegetabilisk smak.
Kanske inte rätt rubrik:
Försök igen:
Här kanske är rätt plats att flytta min “hättfråga” till då!
Hittade i söndags något som jag provisoriskt kallade “gråhätta” men den fanns inte med bland hättorna i databasen.
Jag har nu kollat igenom de flesta tänkbara i databasen men ingen stämmer helt.
Den växte på ek, hade en klockformad hatt i gråviolett nyans ungefär stor som toppen av ett pekfinger.
Foten var lång opch mörkare grå, broskig.
Doftade lite “gurka” och hade en liknande vegetabilisk smak.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.