0 323 visningar

13 svar

Mat svamp från i dag.

Robban O-hamn

6 dec 2008 kl. 15:11

Kunde inte låta korgen ligga,så tog med mig kameran och tänkte att man hittar ju något som man kan fota
om det inte finns nått att äta.
Det blev 15 Kantareller och 3 liter
Trattkantareller. Alla jätte fina, och så en massa annat som jag får ta i en annan tråd.

0

Robban O-hamn

6 dec 2008 kl. 15:13

Den här trattis högen skulle med ochså.

0

"JAS" Helsingborg

6 dec 2008 kl. 15:16

Hej Robban! Där ser du, matsvampsäsongen är inte över förren snön ligger i ett tjokt lager.

0

anithau

6 dec 2008 kl. 16:03

Det är orättvist.

0

stisse/mjölby

6 dec 2008 kl. 16:06

snyggt jobbat robban!,än lever hoppet.

0

Robban O-hamn

6 dec 2008 kl. 17:24

anithau kankske lite orättvist men
gott. Hade nog räknat med trattisar
men inte att det finns så mycket kvar och nytt på gång. Gulisarna var en total överraskning, inte i toppenskick men absolut plockbara.

0

anithau

6 dec 2008 kl. 17:27

Jag har full förståelse för din glädje. Ät och njut. Det senaste jag plockat trattisar var för två år sedan och det var 16/12. Men så blev det inte i år.

0

katarina

6 dec 2008 kl. 23:37

jag längtar till nästa höst.här i umeå har det snöat och svampsesongen är över sen länge.men något kul,jag och min syster hittade för första gången svart trumpetsvamp i skogarna där vi plockat svamp i ca 20 år.

0

Madde Småland

6 dec 2008 kl. 23:41

Tack för att du ger mig hopp inför nästa helg. Den här helgen finns inte tid för att gå ut i skogen medan det är ljust ute. Känner inte för att springa runt med ficklampa och leta svamp.. :)

0

Robban O-hamn

6 dec 2008 kl. 23:45

Håller med Madde, tyvärr kan jag inte i morgon ska till Nässjö med
min dotters basketlag för 2 st matcher. Men det är roligt det med.

0

"JAS" Helsingborg

6 dec 2008 kl. 23:52

Ha! Mina hemtrakter men där är nog inte lönt att jaga något ärbart det har varit ordentlig vinter, Nässjö ligger ca, 360m över havet och är landets högst belägna stad. Men jag vet fina svampmarker där.

0

Robban O-hamn

6 dec 2008 kl. 23:55

Bra JAS då ringer jag dig när jag kört vilse. För det gör jag alltid.

0

Robban O-hamn

7 dec 2008 kl. 18:07

Fy tusan det var ju vinter i Nässjö.
Regnade här hemma och började sedan snöa uppe på höglandet där det lå kvar utav det dom fått sist.

0

BirgittaD

7 dec 2008 kl. 22:12

I Tranås har det i alla fall varit barmark lördag o söndag. Hittade ca 1 liter blöta men ok gula. Uppätna till middagen samt ca 10st i adventljusstaken i stället för plastflugsvamp. 3,5 liter trattisar ligger i torken.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone