Den här hitatde jag i slutet av augusti i fiskebäckskil. Jag fick inget svar då försöker igen. Inte är den vacker precis men även en ful svamp är en svamp. :o)
Som vanligt kan jag inte trädet den växer på.
Bild 1 Här växer den
Bild 2 uppifrån
Bild 3 underifrån
Ett tipps Nilla59. Jag gör så här, jag kopierar hela inlägget klistrar in det i Words, sedan hämtar jag bilderna kopierar dem klistrar in den sist så att säga och drar dem små. Jag har en mapp som heter “mina svampar på nätet” och där sparar jag alla mina trådar i datumordning och någon liten ledtråd.
Jag förstår JAS det är bra idé. Jag brukar namna mina bilder med svaret jag fått här men i detta fallet hade jag missat det.
I detta fallet förstår jag att det inte är lätt eftersom svampen inte var i sin bästa ålder. Men ni som är här på forumet är helt otroliga på att lista ut vad jag visar.
jag kan heller inte utesluta att det inte är en fjällticka eller en rökticka eller något annat, men vad är det för glädje med att ha en svampbild som ingen säkert kan säga vad det är, sådana är väl bättre att kasta å sikta på bilder av de som har riktiga kännetecken
Jaha dö Klas här sitter jag som en riktig nybörjare, istället för att köpa en färdig bok så sitter jag och försöker få ordning på din Tickbok som jag köpte på CD och som jag har skrivit ut på a4 papper fast i a5 format och på båda sidorna. Var och fick dem skurna igår och nu skall de sättas ihop till en bok. Hur jä-la dum får man bli eller måste man vara expert på allt??
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.