jag har äntligen hittat svart trumpet svamp efter 20 år.dock bara 4st små.köpte sedan torkade på coop.gjorde sedan en sås som blev väldigt god.jag undrar nu om det finns någon som ev kan tänka sig att sälja lite torkade svarta till mej?
Stort grattis till fyndet, man blir så glad när man sökt och sökt och hittar till slut. Tyvärr har det varit ett ganska dåligt år här hos mig, så jag har inte själv så det räcker till nästa år. Det är en av mina absoluta favoriter. Men kanske nästa år. Har förstått att man hittade mängder i mellan Sverige i år. Hoppas att någon där är snäll mot dig.
Ja förra årets trumpetskörd slog alla rekord! 100 liter blev det, sista hittade jag i slutet på november. Jag har varit väldigt generös, gett bort till vänner och familj, och eftersom jag hittat SJU små fjuttiga på hela denna hösten börjar det tryta i burkarna….. :(
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.