0 279 visningar

13 svar

JULKLAPP TILL MICKE!!!

Bo Reyer

7 dec 2008 kl. 12:18

Det är säkert inte bara jag som tycker att Micke som startade och driver svampguiden har gjort sig förtjänt av en personlig julklapp från oss användare. Att be alla att sätta in ett antal kronor på svampguidens konto är i mitt tycke lite för enkelt. Därför efterlyser jag härmed en pålitlig person som kan ta på sig ansvaret att öppna ett postgirokonto där vi som uppskattar guiden kan sätta in våra bidrag. Tyvärr är detta lite väl sent påkommet, men om någon användare har någon kontakt med något ännu kvarvarande svenskt glasbruk, så är mitt förslag en specialdesignad svamp i glas tillverkad i ett enda unikt ex. Vad tycker ni andra?

0

anithau

7 dec 2008 kl. 12:48

Jag håller med.

0

"JAS" Helsingborg

7 dec 2008 kl. 13:52

Helt ok. Men då brinner det i knutarna om det skall gå att genomföra.

0

Nilla59

7 dec 2008 kl. 13:54

Toppenbra idé. Micke är verkligen värd all uppskattning som finns för allt jobb han lägger ner på denna sida.

0

Lena M

7 dec 2008 kl. 15:05

Visst är Mikke värd all uppskattning men det finns flera som isåfall skulle ihågkommas. Vad vare forumet utan Irene A som oförtrutet ställer upp och flera av stjärnor som delar med sig av sin kunskap, år ut och år in.

0

RasBohlin

7 dec 2008 kl. 17:12

Om det blir tal om glaskonst, så vill jag än en gång påminna om att Svampguidens logotyp är väldigt snygg…

0

Bo Reyer

7 dec 2008 kl. 17:43

Lena!! Jag högaktar dig samt många andra med eller utan blåstjärna på forumet. Men faktum kvarstår. Vem orkar i längden hålla koll på vårt inbördes tjafs och tvingas stänga av vissa användare. Hur många timmar/dygn har inte han lagt ner på svampguiden under alla dessa år? Och hur mycket glädje har inte vi alla haft om inte Micke lagt ner sin mesta fritid på sitt livsprojekt? Min bestämda uppfattning är att vi nu måste visa vår gemensamma uppskattning. Att du nämnde Irene som under alla år ställt upp för alla oss betydligt mer okunniga och vetgiriga är ingen slump. Det första namnet som dök upp i mitt huvud som ansvarig för den eventuella insamlingen var just Irene.

0

Östgöten

7 dec 2008 kl. 17:50

En julklapp till Michael är jag gärna med på.
Vill samtidigt passa på och tacka alla vänliga experter som ger oss så mycket hjälp.

0

Bo Reyer

7 dec 2008 kl. 20:28

Varför så dåligt intresse???
Är jag ensam om att tycka att svampguiden är väl värd att bevaras?

0

Robban O-hamn

7 dec 2008 kl. 20:32

Nä inte då, men är det någon som vill ta sig an uppgiften så är jag med.

0

Kommundirektören

8 dec 2008 kl. 09:14

Bo Reyer, en sak kan vi nog alla konstatera och vara överens om att ett ev PG skall definitivt inte du ha hand om, som den tjuv du utger dig för att vara! Dessutom är det väl lite väl magstarkt att du skall få hjälp med muta någon som plockar bort kritiska inlägg om dig. Tror nog att du kommer att bli anmäld för tjuvfiske också.

0

Tina Nordberg Kolsva

8 dec 2008 kl. 09:25

Jag hänger med.

0

Bo E

8 dec 2008 kl. 11:38

Jag tycker oxå det låter som en bra idé om det hinner genomföras.
Skickar gärna med ett bidrag när jag betalar mina decemberfakturor men tänker INTE skänka en massa extra slantar till banken utan allt ska gå till julklappen i så fall!

Mer av princip än snålhet, bör väl tilläggas!

0

Michael Krikorev

8 dec 2008 kl. 18:18

Tack alla för omtanken!

Alla deltagare och svampkunniga på forumet som svarar på frågor är värda minst lika mycket uppskattning som jag får. Jag tycker inte att ni ska lägga tid och pengar på en julklapp till mig. Att få höra era komplimanger är fullt tillräckligt för att tillfredsställa mitt ego :-)

Ge istället en julslant till någon som behöver det bättre än jag! Om jag någon gång i framtiden skulle befinna mig utfattig och hemlös kanske jag återkommer och kräver in den där julklappen, men just nu har jag mat, värme och tak över huvudet :-)

Men tack ändå allihopa för omtanken!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone