Det är vedplätt. Den är ett tecken på instängd fukt.
Den är en rötsvamp, men inte någon av de aggressivaste, rötan sitter ofta ganska ytligt i veden.
Ta bort den gamla färgen och låt virket torka ur ordentligt, sen på med impregneringsmedel i första hand.
Enbart färg räcker inte, det är för miljövänligt numera..
Ja fick hem den i går från volvo verkstaden, dom kan inte garantera något men dom har fixat med lamdasonden. Vad det inte du som hade ett liknande problem. För övrigt är det svampguidens fel att det inte är målat redan. har ju inte tid med sådant nu. Japp så måste det va!!
Jaha hur smakar vadplätt då?
Stuva, steka, önskar det varit trumpeter i stället. Blir lite svårt att skrapa och torka ut dörrarna nu. Det får bli till våren när luftfuktigheten är som lägst.
Hoppas att det inte bara börja jiddras om vårmusseroner då, för då får jag nog sätta dit en Aluminium port i stället.
Gräddstuvad vedplätt:)
Det vore något dé!
Jag googlade och hittade en sällsynt variant. Men hur man kan känna skillnad på dem det vet jag inte.
Du kanske har ett rödlistat garage;)
Haha det skulle vara nått de Enelie.
Ni är välkommna hem till mig alla,
Är det inte den sällsynta saken kan ni hjälpa mig att skrapa, impregnera
Och måla dörrarna. Ni är ju delaktiga att dom är som dom är.
Mat och husrum står jag för. Sova ja kanske garaget, Äta knyt svampkalas?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.