Godmorgon !
jag funderar på detta med bilder, varför går medeladet iväg innan man markerat bild ? Och det går inte att avbryta när man kommit en bit på väg. Går det inte att göra som så, att det INTE går att skicka förän bilden lagts in ?
( det är då för väl att inläggen tas bort när det strular. Kanske jag skall försöka på natten, när ni sover, så ni slipper dessa tester ?
Och du Affe, “jag skall inte ropa hej förän jag är över bäcken “! Lena
Det enda jag kan tänka mig är att du försökte skicka en bild som inte hade jpg-format, eller också hade ett namn med specialtecken i.
http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=12718&fnr=1&sok=&Start=50&Offset=50&ipos=7
Lena, jag kom på en sak till:
Om du inte hittar den rätta bilden när du söker den på skrivbordet, kan det bero på att den inte är sparad där.
Om man har en bild sparad i en mapp/katalog och bara drar ut den och släpper den på skrivbordet, kan den fortfarande ligga kvar i den mapp som den var sparad i, så att du måste leta upp den där.
Så fungerar det i alla fall i Windows 98 som jag använder - i andra versioner kanske det fungerar annorlunda.
Hej Irene !
Bryter du inte ihop snart ?
Jag har alla mina bilder på samma plats.“Mina Bilder”.och då hämtar jag bilden jag vill skicka där, d.v.s, förminskar den, drar ut den på skrivbordet och de gånger det fungerat har de legat där.
Nu när jag kommer till BLÄDDRA är det inte rätt fönster som öppnas !
Men jag skall be någon komma hit, så ha en trevlig helg, de gäller er alla. Lena
När jag har valt bläddra, har jag för mig att jag brukar komma till den översta nivån direkt, d.v.s. skrivbordet. Det står på den översta raden i så fall. Annars klickar jag på “upp en nivå” tills jag når dit, eller direkt på “visa skrivbord”.
Om jag då har bilderna på skrivbordet, kan jag scrolla i fönstret nedanför, tills jag hittar rätt bild, som markeras och öppnas.
Jag vet förstås inte om fönstren ser likadana ut på din dator - ifall du har en nyare Windows-version som jag inte är bekant med.
Lena, gör en grundläggande koll på vad du har på skrivbordet. Högerklicka på bildikonen och välj Egenskaper. På fliken “Allmänt” ska du kunna se filnamnet och filtypen (som bör/ska vara jpg). För att ta ett exempel “Bild1.jpg”. Det går även här att se filstorlek. Windows är dumt nog, tycker jag, inställt från början så att man inte ser filtypen.
Jag har märkt att det ibland blir en hopblandning med “Genvägar” och bild/datafilen. Om du skulle ha en genväg så får du fliken “Genväg” och då fungerar det inte eftersom genvägen inte är själva bilden.
Du undrar om det inte går att skicka allt på en gång. Naturligtvis ska det vara möjligt, det är bara en fråga om hur programmet är utformat.
Kämpa på Lena.
Hej! Inför nästa uppdatering så ska jag försöka ändra så att inlägget inte skickas iväg om inte bilden går att bifoga. Men det blir nog inte förrän till sommaren jag får tid till det. Fn. raderar jag manuellt alla inlägg som har rubriken “test” eller där bilden inte finns bifogad).
Tack Ingemar och Michael K för svar.
Kan det vara så att bilderna som det står ” genväg till mina bilder ” inte går iväg alltså ?.
Skall be att någon hjälper mig att kolla upp hur det ser ut på skrivbordet så jag inte rör till det ännu mer.
Inte skall jag ge upp, men behöver proffshjälp. Det är synd att inte någon av er som kan detta bor i närheten. Återkommer framöver. Lena
P.s. Det låter bra att inte kunna skicka om inte bilden laddas ner som tänkt är.d.s
Alldeles rätt Lena, *ingenting* med “Genväg till Mina Bilder”, “Genväg till Bild1.jpg” eller liknande ska du försöka skicka. Det är bara en så kallad “pekare” till bilden och inte bilden i sig. Det ser du på storleken också om du tittar på Egenskaper för genvägsikonen runt 500 bytes, så små brukar inte några bilder vara.
Hur ser dina bildfiler ut? Står det både filnamn och filtyp (t ex jpg)?
Jag kan lova dig att det är många fler än du som har problem med detta.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.